Marzec był kolejnym miesiącem, w którym wyraźnie wzrosło zainteresowanie Polaków nowymi autami produkowanymi przez chińskie marki – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Udział aut z Państwa Środka w polskich salonach samochodowych po raz pierwszy przekroczył 5 proc.


W całym I kw. 2025 r. w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przybyło 7075 egzemplarzy. To więcej niż w ciągu pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku.
W samym marcu w Polsce przybyły 2862 auta osobowe rodem z Państwa Środka – o jedną trzecią więcej niż w lutym.
Choć wciąż blisko połowa rynku należy do marki MG (1248 szt. w marcu), w rankingach popularności zaczynają pojawiać się i inne chińskie marki. Ponad pół tysiąca zarejestrowanych pojazdów zanotowała w marcu Omoda a siostrzane Jaecoo zanotowało 424 zarejestrowane egzemplarze.
Rejestracje chińskich nowych aut - marzec 2025 |
||
---|---|---|
Lp. |
Marka |
Liczba zarejestrowanych egzemplarzy |
1. |
MG |
1248 |
2. |
Omoda |
531 |
3. |
Jaecoo |
424 |
4. |
BAIC |
305 |
5. |
BYD |
233 |
6. |
Leapmotor |
56 |
7. |
Forthing |
48 |
8. |
Xpeng |
10 |
9. |
DFSK |
3 |
10. |
Skywell |
2 |
Źródło: Bankier.pl na podstawie danych CEPiK |
W każdy z powyższych przypadków za większość (liczoną w granicach 60-65 proc.) zarejestrowanych pojazdów odpowiadali klienci indywidualni. Zgodnie z danymi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, MG było w marcu ósmą najczęściej wybieraną marką wśród klientów indywidualnych, z udziałem w rynku wynoszącym 4,4 proc. Na 17. pozycji uplasowała się Omoda (2 proc. udziałów).
Próg 100 szt. przekroczyły także rejestracje modeli takich marek jak BYD i BAIC. Pierwsze zarejestrowane modele po raz pierwszy zapisano z kolei po stronie marki Leapmotor. Mowa o modelu T03, który od jesieni produkowany jest w Tychach. Pierwsze rejestracje miały także miejsce w przypadku elektrycznych xpengów, które również zadebiutowały na naszym rynku w ostatnich tygodniach.
Do bazy CEPiK wpisano także pojedyncze sztuki z logo marek DFSK, Skywell i JAC.
Wzrost liczby rejestracji wiąże się m.in. z rozwojem portfolio chińskich marek, które w Polsce oferują już ponad 40 modeli. W ostatnich tygodniach do polskich salonów wjechało kilka kolejnych. Kolejne debiuty zaplanowane zostały na nadchodzące miesiące.