REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Biedronka nie ma poczucia humoru? Burza w internecie

Katarzyna Wiązowska2024-06-17 11:06redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-06-17 11:06

"Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę" Jakuba Biela spowodowały duże zamieszanie w internecie. Niektórym markom bardzo nie spodobały się te publikacje. Biedronka zażądała zawieszenia projektu.

Biedronka nie ma poczucia humoru? Burza w internecie
Biedronka nie ma poczucia humoru? Burza w internecie
fot. Jakub Biel / / YouTube/ Jakub Biel

Seria Jakuba Biela pt. "Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę" w humorystyczny sposób przedstawia najbardziej znane sieci i slogany, które mogłyby one stosować, gdyby mówiły tylko prawdę lub prezentowały się tak, jak widzą je konsumenci. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem internautów.

Nie wszyscy mają dystans

W publikacjach Jakuba Biela mowa była już o wielu znanych markach, m.in. Żabce, Plusie czy Polsacie. Wiele z nich reaguje na nie dość aktywnie. Jedne podchodzą do tego z dystansem i nawet udostępniają linki na swoich profilach w social mediach, ale dla niektórych są one dość problematyczne.

Spore oburzenie wywołał tekst dotyczący Biedronki, gdzie obok logotypu tej sieci pojawiło się hasło "Od 2022 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas". W związku z tym przedstawiciele firmy wezwali Biela do usunięcia treści z kont na Instagramie, Facebooku i Linkedinie. Prawnicy firmy dali autorowi trzy dni na ustosunkowanie się do treści pisma.

Koniec „Szczerych marek”?

Protest Biedronki spowodował zniknięcie grafik z mediów społecznościowych i zawieszenie serii "Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę". Na razie jednak nie wiadomo, na jak długo projekt zostanie wstrzymany. Na kanale Jakuba Biela na YouTube pojawiło się video, wyjaśniające całą sytuację.

"W związku z moimi publikacjami w mediach społecznościowych pod tytułem "Szczere marki, czyli co gdyby firmy mówiły tylko prawdę", chciałbym przekazać pewne informacje i przeprosić Was, drodzy widzowie, bo niestety ta seria będzie wstrzymana przez pewne...kłopoty. Dzisiaj na adres mojego biura przyszło oficjalne pismo. Jeszcze nie wiem, co mam z nim zrobić. Nie wiem też przede wszystkim, czy mogę wymienić nazwę firmy, która jest bardzo miła i to pismo mi wysłała" - mówi w nagraniu na YT Jakub Biel.

Każdy ma prawo do braku poczucia humoru

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jakub Biel przyznał, że choć ustawa o prawie autorskim zezwala na parodię i pastisz, to Biedronka ma prawo się bronić. „Ma też prawo do braku poczucia humoru, ale na to już nic nie poradzę” - dodaje.

Źródło:
Katarzyna Wiązowska
Katarzyna Wiązowska
redaktor Bankier.pl

Dziennikarka prasowa i internetowa. Z wykształcenia ekonomistka, PR-owiec i psycholog komunikacji medialnej. Bliskie jej są tematy dotyczące rynku pracy, przedsiębiorczości i kreatywności. Lubi rozmawiać z ludźmi, poznawać ich historie, również biznesowe. Z pasji – kinomanka.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (19)

dodaj komentarz
qwertas
Ale taka prawda o Biedronce! Tam zawsze było ciasno i napchane tych palet tak, jakby to klient im przeszkadzał. Weźcie się do roboty w tej Biedronce i słuchajcie swoich jeszcze kupujących klientów. Już od dawna nie chodzę tam. O jakości ich produktów własnych nie wspominając. Jak Bieda to do Bied-Ronki. Ja wolę w sobotę do Lidla :D
adam.1983
Może przyłożyli byście się do pisania tych artykułów, na fotce informacja że od 2002 roku a w treści że od 2022, spory rozstrzał czasowy :P
andregru
Jest dotowany przez Auchan , Carrefour czy Kaufland ? A może tylko chce zaistnieć jak wielu z socjal mediów .
incitatus
No bo jak przez Lidla to na pewno niemiecki agent.
jas2 odpowiada incitatus
Kaufland = Lidl.
incitatus
Biedronka może deptać krytykantów, bo wiedzą że jeżeli klienci nawet chcieliby stanąć w ich obronie, to i tak nie stać ich na rezygnację z Biedronki na rzecz konkurencji.
bartek_kaboom
To może Straż Pożarna powinna zająć się Biedronką i kontrolować, czy sklepy sieci respektują przepisy przeciwpożarowe. Jak nie respektuje prawa, nakładać kary w maksymalnej wysokości i dać termin na usunięcie wad. Potem znowu kontrola ... I Biedronka szybko odzyska poczucie humoru.
lebski_gosc
Wczoraj na tvp dokument bodajże,brytyjski podróżnik Simon Reese( jeśli dobrze pamiętam) pokazał właśnie jak te wspaniałe markety pozyskują towary i gdzie mają środowisko i człowieka. Kupujecie dalej w marketach te świetne warzywka jak to kopaczowa mówiła
and00
A gdzie mają mieć środowisko?

To markety dla ludzi a nie milionerów i ekoszaleńcow

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki