Na stronie domu maklerskiego pojawił się dziś lakoniczny komunikat "W przypadku braku możliwości anulaty bądź modyfikacji zlecenia za pośrednictwem systemu Sidomda Trader prosimy o bezpośredni kontakt z Działem Dealingu 22 201 95 60. Za utrudnienia przepraszamy". Niestety kontakt telefoniczny z biurem, prawdopodobnie ze względu na obciążenie linii telefonicznej, był utrudniony.
Konsultanci domu maklerskiego rano nie byli w stanie określić co jest przyczyną awarii, ani co stanie się ze zleceniami wysłanymi do systemu, ale oczekującymi na wysłanie na giełdę. Wszystkie wysłane dziś ale niezrealizowane od razu zlecenia, można było anulować tylko drogą telefoniczną.
W komunikacie przedstawiciela domu maklerskiego przesłanym do redakcji Bankier.pl czytamy: "Zlecenia klientów XTB – także te poranne były wysyłane na giełdę i znalazły się w giełdowych arkuszach zgodnie z zasadami obrotu. Rachunki nie zostały sparaliżowane – zlecenia przyjmowane były w prawidłowy sposób. Rzeczywiście dla wąskiej grupy klientów mogły wystąpić problemy z modyfikacją i anulowaniem zleceń przez Internet. Wszyscy klienci, którzy mogli doświadczyć niedogodności otrzymają oczywiście adekwatną rekompensatę".
Poprzednia awaria systemu giełdowego w tym domu maklerskim miała miejsce 23 marca. Wtedy klienci mieli problemy z zalogowaniem się do swoich rachunków. Usterka została usunięta po blisko godzinie.
J.R.




















































