Awaria w Banku Pocztowym. "Ups... dotarłeś do krańca internetu"

Bank Pocztowy przez dwa dni zmagał się z awarią. Od poniedziałku informował klientów o pogorszonej "wydajności obsługi klientów", co w praktyce oznaczało utrudnienia w procesie logowania do systemu bankowości elektronicznej. We wtorek bank poinformował o wyłączeniu tego kanału obsługi klientów i zaproponował darmową usługę w ramach rekompensaty.

Informację o utrudnieniach Bank Pocztowy w poniedziałek około południa zamieścił m.in. w mediach społecznościowych. "Informujemy, że w chwili obecnej mogą występować problemy w zalogowaniu do bankowości internetowej. Trwa analiza utrudnienia. Przepraszamy za niedogodności" - post o takiej treści opublikowano w serwisie Facebook, na oficjalnym profilu banku.

Próby przejścia do strony logowania w systemie Pocztowy 24 kończyły się niepowodzeniem, a zamiast "drzwi" do systemu transakcyjnego klienci widzieli automatyczny komunikat "Ups... dotarłeś do krańca internetu".

(Bank Pocztowy)

Pierwszego dnia awarii, około godziny 14:00 z biura prasowego Banku Pocztowego otrzymaliśmy następujący komunikat: "Obserwujemy zmniejszoną wydajność obsługi klientów w bankowości internetowej. Trwają prace, które zmierzają do niezwłocznego przywrócenia pełnej dostępności bankowości internetowej. Do tego momentu przypominamy klientom o możliwości korzystania z obsługi w placówkach (blisko 4,7 tys. lokalizacji na terenie całego kraju), z wykorzystaniem Contact Centre czy płatności kartami".

Około godz. 19:00  bank wciąż nie uporał się z awarią. Na profilu banku na Facebooku klienci wymieniali krytyczne opinie. Pod wpisem banku o awarii znajdowało się wtedy już 95 komentarzy.

We wtorek rano klienci nadal donosili na Facebooku o występujących problemach. W biurze prasowym otrzymaliśmy informację, że proces logowania faktycznie nadal może być wydłużony. Sytuacja nabrała tempa w późniejszych godzinach, kiedy bank poinformował o wyłączeniu obsługi klienta poprzez kanał bankowości internetowej. Tytułem rekompensaty zaproponował darmowe zlecanie przelewów w placówkach i za pośrednictwem infolinii.

"W związku z pracami z dostawcą rozwiązania bankowości internetowej Pocztowy24 nad przywróceniem pełnej dostępności, bank zdecydował o czasowym zamknięciu tego kanału obsługi klientów. Do tego czasu klienci mogą dokonywać przelewów za pośrednictwem infolinii (czynnej 24 h na dobę, tel. 801 100 500 dla telefonów stacjonarnych lub tel. 52 34 99 499 dla telefonów komórkowych oraz stacjonarnych krajowych i zagranicznych). Pełna obsługa klientów – w tym w zakresie wpłat, wypłat, przelewów niezmiennie prowadzona jest także w sieci 4,7 tys. placówek Banku Pocztowego i Poczty Polskiej. Klienci mogą także dokonywać płatności z użyciem kart płatniczych. Bank przeprasza za przejściowe niedogodności".

Jak wyjaśnia bank, w miniony weekend prowadził prace modernizacyjne, o czym informował klientów. "Niestety, po planowanych pracach wystąpiły ograniczenia w dostępie do bankowości internetowej Pocztowy24" - czytamy w oświadczeniu.

– Z naszym dostawcą rozwiązania bankowości internetowej, dużą firmą IT, pracujemy nad przywróceniem 100% wydajności obsługi Klientów przez ten kanał obsługi. Przepraszamy Klientów za wszelkie niedogodności, jednocześnie do momentu ponownego udostępnienia bankowości internetowej prosząc o korzystanie z pozostałych kanałów obsługi Klientów – sieć 4,7 tys. placówek Banku Pocztowego i Poczty Polskiej, Infolinii, czy z wykorzystaniem kart płatniczych – mówi Bartosz Trzciński, rzecznik prasowy Banku Pocztowego

W środę rano na infolinii Banku Pocztowego nadal słychać było automatyczny komunikat o możliwych utrudnieniach w dostępie do bankowości internetowej. Przedstawicielka banku potwierdziła, że u niektórych klientów mogą jeszcze występować problemy z logowaniem oraz że klienci nadal mogą bezpłatnie zlecać przelewy przez infolinię albo w placówce banku.

(Bankier.pl)

W środę przed godziną 11:00 otrzymaliśmy od rzecznika prasowego Banku Pocztowego informację, że uporano się z awarią. Tytułem wyjaśnienia podano: "Przez cały ten czas klienci Banku Pocztowego mogli bez zmian obsługiwać się w sieci 4,7 tys. placówek banku i poczty, działały karty, działało contact center/infolinia (tutaj i w placówkach mogli zlecać przelewy). Działał też EnveloBank. Nie działała tylko bankowość internetowa Pocztowy24 - jeden z kilku kanałów, przez który obsługują się klienci".

"Dążąc do zrekompensowania czasowego braku dostępu do bankowości internetowej, bank zrezygnował z pobierania opłat za przelewy dokonywane z wykorzystaniem ww. kanałów w dniach 10 czerwca br. i 11 czerwca br., tj. do momentu pełnego przywrócenia funkcjonowania bankowości internetowej Pocztowy24" - podał Bartosz Trzciński z Banku Pocztowego.

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne