Koniec awarii w Poczcie Polskiej

Od piątkowego poranka nie działały placówki Poczty Polskiej w całym kraju. Powodem była awaria systemu informatycznego. Dopiero w sobotę rano Poczta poinformowała, że jej placówki realizują już wszystkie usługi.

(Bankier.pl)

Co się działo w Poczcie Polskiej?

Przed godz. 12:00 w piątek otrzymaliśmy zgłoszenie od czytelnika o problemach z działaniem oddziałów Poczty Polskiej w Rumi (woj. pomorskie). Jak się okazało, awaria systemu informatycznego występowała we wszystkich placówkach Poczty Polskiej w kraju.

Na Poczcie nie można było odbierać ani nadawać listów. Niedostępne były także przekazy pieniężne. Jak dowiedzieliśmy się na infolinii, awaria miała potrwać przynajmniej 2-3 godziny.

Jak tłumaczyła Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej, w części placówek system działał już prawidłowo w piątek. Tam, gdzie nie udało się uporać z awarią, utrudnienia dotyczyły jeszcze przyjmowania przelewów oraz listów poleconych i przekazów pieniężnych.

Poczta Polska o awarii

Z uwagi na problemy z systemem informatycznym obsługującym klientów, nasze placówki działały w ograniczonym zakresie. Dotyczyło to głównie obszaru nadawczego.  Utrudnienia dotyczą np. przyjmowani przelewów oraz listów poleconych i przekazów pieniężnych. Możemy natomiast wydawać przesyłki awizowane, przeznaczone do wydania w placówkach (np. realizacja usługi odbiór w punkcie). Przepraszamy klientów za niedogodności, obecnie w części placówek system już funkcjonuje prawidłowo, intensywnie pracujemy nad całkowitym usunięciem awarii.

Poczta zapowiadała, że nawet jeśli uda się uporać z awarią, przekazy pocztowe będą niedostępne także w piątek wieczorem. Poczta Polska zaplanowała bowiem prace konserwacyjne systemu internetowego. W związku z tym od godz. 22:00 do 23:30 w piątek niedostępne były usługi: Przekaz pocztowy i Ekspres Pieniężny.

Awaria systemu Poczty Polskiej usunięta

Dopiero w sobotę o godz. 9:38 Poczta poinformowała o usunięciu awarii swojego systemu informatycznego. Zgodnie z informacją zamieszczoną na twitterowym profilu Poczty, "placówki pocztowe, które są dziś (w sobotę - przyp. red.) czynne realizują wszystkie usługi. Przepraszamy klientów za wczorajsze niedogodności spowodowane awarią informatyczną".

Jeszcze przed godz. 9 w sobotę Poczta informowała, że od piątkowego popołudnia trwa przywracanie świadczenia wszystkich usług w placówkach pocztowych.

Marcin Kaźmierczak

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 18 gronostaj

"nasze placówki działały w ograniczonym zakresie. Dotyczyło to głównie obszaru nadawczego. "

Ograniczony? A co innego powinny robić placówki pocztowe?

! Odpowiedz
7 23 jes

Chyba nie byłeś na poczcie. Wystawa jak w supermarkecie i pełno książek, zwłaszcza tych poprawnych politycznie.

! Odpowiedz
0 33 dziki_losos

"Ale jak to zła baza danych? Powiedziałeś, żebym skasował, to skasowałem."

! Odpowiedz
19 30 kyd

:-)

Taki oto jest obraz państwowych/zrepolonizowanych molochów, które swoje istnienie opierają głównie na wspieranym monopolu.
1)nie nadążają za rynkiem,
2)są drogie, żeby z nich skorzystać trzeba słono płacić i czekać w kolejkach (czas to ma wartość)
3) pomimo prymitywnych roziwązań jakie stosują i tak cierpią na "awarie i niefarty".

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne