Awaria home.pl. Trudny początek tygodnia w internecie

Zajmująca się rejestracją domen internetowych, hostingiem stron WWW i utrzymaniem poczty elektronicznej firma home.pl zaliczyła w poniedziałek rano poważną awarię.

To był trudny początek tygodnia dla wielu firm, nie tylko tych, których działalność w sposób bezpośredni powiązana jest z usługami internetowymi.

Poważna awaria home.pl dała w kość biznesowi

Na skutek awarii w home.pl występowały problemy z dostępem do wielu stron internetowych, domen, paneli administracyjnych i sklepów.

Komunikat o awarii firma home.pl zamieściła już po godzinie 7:00 rano w serwisie Facebook. "Szanowni klienci, od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony. Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy" - czytaliśmy w wiadomości.

Tuż przed godziną 11:00 na Facebooku pojawił się nowy komunikat home.pl, w którym firma wyjaśniała powody nadal trwającej awarii, jednak po kilkunastu minutach zniknął.

Największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy

Około godziny 11:30 firma opublikowała nowy komunikat, w którym wyjaśnia przyczyny awarii:

"Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę.

Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet.

Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.

Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku"- czytamy w komunikacie."

(Bankier.pl)

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 1 eagleeye

Po co kilka razy pisza iź źadne dane klientów nie były zagroźone. Czyźby było inaczej ??? Winny się tłumaczy

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne