Obecnie działanie większości systemów w terminalu zostało przywrócone - poinformowała w piątek spółka Baltic Hub. Od rana, w związku z globalną awarią systemów operacyjnych Microsoft, występowały utrudnienia w funkcjonowaniu terminala.


Spółka Baltic Hub w przesłanym PAP komunikacie poinformowała, że "obecnie działanie większości systemów w terminalu zostało przywrócone".
Podano, że w piątek w godzinach porannych terminal dotknęły utrudnienia spowodowane awarią systemów operacyjnych. "Awaria miała charakter globalny i dotyczyła zewnętrznego dostawcy oprogramowania, z którego korzysta Baltic Hub" - przekazano.
Wcześniej Baltic Hub informował, że w związku z awarią, zarezerwowane sloty z godz. 9-9.59 i 10-10.59 zostały usunięte. Proszono o wykonanie dla nich nowych awizacji.
Przerwa w dostępie do niektórych usług Microsoftu sparaliżowała w piątek działalność wielu firm na całym świecie. Amerykański gigant technologiczny poinformował, że podejmuje "środki łagodzące" do czasu rozwiązania problemu.
W komunikacie opublikowanym przez centrum administracji usług Microsoft podano, że użytkownicy mogą nie mieć dostępu do różnych aplikacji i usług, w tym m.in. do Microsoft Teams, Microsoft Fabric oraz centrum administracyjnego usługi Microsoft 365. Firma poinformowała, że podejmuje działania naprawcze.
Jako wstępną przyczynę Microsoft podał zmianę konfiguracji na Azure, która jest platformą chmurową, co miało spowodować "przerwę w komunikacji między zasobami pamięci masowej i obliczeniowymi, czego skutkiem były awarie łączności wpływające na podrzędne usługi Microsoft 365 zależne od tych połączeń".
Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU i zatrudnia ponad 1,4 tys. osób. (PAP)
pm/ mmu/ js/