REKLAMA

Apple ma zapłacić 10 mln euro kary

2020-12-02 09:00
publikacja
2020-12-02 09:00
Apple ma zapłacić 10 mln euro kary
Apple ma zapłacić 10 mln euro kary
fot. Karlis Dambrans / / Shutterstock

Apple oskarżony o wprowadzanie klientów w błąd oraz "agresywny marketing". Włoski urząd ds. ochrony praw konsumenta nałożył na amerykańską firmę karę w wysokości 10 mln euro.

Włoski urząd AGCM (Autorita Garante della Concorrenza e del Mercato), odpowiednik polskiego UOKiK, nałożył na amerykańską firmę 10 mln euro kary, blisko 44,5 mln zł (w przeliczeniu po kursie obowiązującym 2 grudnia). Apple zapłaci za wprowadzania klientów w błąd w sprawie wodoodporności iPhone'ów. AGCM przeprowadziło testy "wodoodpornych telefonów" spółki Tima Cooka.

W wyniku kontroli okazało się, że rzeczywiście urządzenia są wodoodporne, ale tylko w określonych sytuacjach. IPhone'y (z serii od 8 do 11) były odporne na uszkodzenia tylko podczas zanurzenia w czystej wodzie do 30 minut (w zależności od modelu) na głębokości 1-4 metrów. Natomiast telefony nie były odporne na zalanie inną cieczą lub na przypadkowe upuszczenie do wody. Gwarancja iPhone'ów oznaczonych jako wodoodporne nie obejmuje również naprawy w przypadku uszkodzenia podczas zalania urządzenia. Klienci we Włoszech zgłaszali problemy z naprawami gwarancyjnymi w serwisach Apple.

Dodatkowo Apple zostało oskarżone o "agresywny marketing" w związku ze stosowanymi przez amerykańską spółkę praktykami sprzedażowymi. Na podstawie przeprowadzonej kontroli, braku gwarancji za zalanie, informacjach od klientów oraz zarzucie o "agresywnym marketingu" rząd regulacyjny we Włoszech stwierdził, że Apple wprowadza klientów w błąd i nałożył karę w wysokości 10 mln euro. 

Apple do tej pory nie przedstawiło swojego oficjalnego stanowiska w sprawie wodoodpornych telefonów oraz postawionych zarzutów.

DF

Źródło:
Tematy
Otwórz Konto Firmowe Godne Polecenia i zyskaj nawet 1300 zł premii!

Otwórz Konto Firmowe Godne Polecenia i zyskaj nawet 1300 zł premii!

Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
mirek6504
Przypomniało mi się pewne powiedzenie które pasuje do,,Apple, a brzi to tak !! Wpaść k*****e do lasu a zwierzynę wytepi.
innowierca
Bo jest roznica pomiedzy "wodoszczelnoscia" a "wodoodpornoscia".
Wodoodporny nie oznacza ze jest wodoszczelny.
Dadza urzedasom po nowej sluchawce, czyli 10 baniek na otarcie lez, a przeciez "napiwki" za wyrozumialosc to koszt wliczony przy takim biznesie.
zenonn
"Agresywny marketing" Delikatne określenie na zwyczajne oszustwo
Lyngłidż nowomowqa "marketingowiec" czyli po naszemu domokrążca, komiwojażer, akwizytor powinien być tępiony.
Bandytów i oszustów na kazdym kroku pełno, biznesmen=złodziej,
Jedni trafiają do więzień inni zajmują lukratywne
"Agresywny marketing" Delikatne określenie na zwyczajne oszustwo
Lyngłidż nowomowqa "marketingowiec" czyli po naszemu domokrążca, komiwojażer, akwizytor powinien być tępiony.
Bandytów i oszustów na kazdym kroku pełno, biznesmen=złodziej,
Jedni trafiają do więzień inni zajmują lukratywne stanowiska, np pierwszego sekretarza partii.

Wodoodporny telefon jest odporny najwyżej krótkotrwale na deszcz czy wpadnięcie na sekundy do muszli klozetowej. Zegarka z "wodoszczelnoscią" 50m też nie należy zanurzać głębiej niż zwykły basen i nie używać pod wodą przycisków.

Powiązane: Apple

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki