Mniejsze banki znikają z rynku, przejmowane przez większych rywali. Ubywa etatów i placówek, a dla klientów najważniejszym punktem kontaktu z bankiem jest smartfon i komputer. Praca w bankowości zmienia swoje oblicze. Zapraszamy do udziału w czwartej już edycji badania Bankier.pl.
Lista banków działających na polskim rynku kurczy się. W ciągu ostatniego roku kilka instytucji zmieniło właściciela i szyld, odchodząc do historii. Konsolidacji towarzyszą cięcia zatrudnienia, a po redukcje etatów sięgają także największe instytucje, które dotąd doskonale radziły sobie w konkurencyjnych potyczkach.


W międzyczasie kolejne kamienie milowe świętują bankowość mobilna i internetowa. Przemiany technologiczne sprawiają, że banki uważnie przyglądają się sieci placówek. W 2018 r. z mapy zniknęło ponad 200 punktów obsługi klienta.
Na łamach Bankier.pl przeprowadziliśmy już trzykrotnie badanie, które miało opisać sytuację pracowników banków w zmieniającym się otoczeniu. W kolejnych raportach prezentowaliśmy zachodzące przemiany - rosnące wymagania, towarzyszący im stres i niepewność. Nie zabrakło także bardziej optymistycznych wątków. Bankowcy mniej niż kilka lat temu obawiają się utraty pracy i wiedzą, że fachowcy z doświadczeniem znajdą szybko nowego pracodawcę.
Dziś ponownie zapraszamy wszystkich pracowników sektora do podzielenia się swoimi doświadczeniami w badaniu Bankier.pl. Do wyrażenia opinii zachęcamy zarówno zatrudnionych obecnie w bankach, jak i osoby, które w ostatnim roku odeszły z pracy w bankowości. Czy nacisk na sprzedaż nieco zelżał? Jak ocenia się efekty pracy w bankach? Na te i inne pytania chcemy odpowiedzieć, prosząc o Wasze opinie.