Alior Bank ocenia, że dzięki rozwojowi organicznego do końca 2020 roku znajdzie się w grupie 6-7 największy banków w Polsce z udziałami rynkowym na poziomie 7,5-8,5 proc. - poinformował dziennikarzy Wojciech Sobieraj, prezes banku.
"Pod koniec okresu obowiązywania obecnej strategii chcielibyśmy być na 6-7 pozycji największych banków i mieć udziały w rynku na poziomie 7,5-8,5 proc." - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Sobieraj, dodając, że wzrost taki bank zakłada przy wzroście organicznym.
Pod koniec 2016 roku Alior Bank miał 5,1 proc. udziałów w rynku kredytów i 4,9 proc. w depozytach.
Prezes poinformował, że liczy na poprawę wskaźnika L/D, który pod koniec 2016 roku wynosił 90,1 proc.
„Nie jesteśmy zadowoleni z obecnego poziomu, widzimy miejsce do jego poprawy” – powiedział Sobieraj.
Bank podał w poniedziałek, że w ramach optymalizacji sieci placówek planuje do 2020 roku ograniczyć ich liczbę do około 880 z 1.110 obecnie.
„Będziemy ograniczać swoją sieć dystrybucji, ale dalej pozostaniemy na rynku bankiem numer cztery jeśli chodzi o sieć placówek. (…) Mimo tego, że nasza sprzedaż oddziałowa jest silna, stawiamy sobie za cel, by do 2020 roku dużo większy procent naszej sprzedaży odbywała się w procesach zdalnych” – powiedziała Barbara Smalska, wiceprezes banku.
Alior w strategii oczekuje, że udział oddziałów w transakcjach ogółem w segmencie bankowości detalicznej w Polsce spadnie za 3 lata do 40 proc. z 50 proc. obecnie. Prezes spodziewa się dalszego ograniczenia liczby placówek na polskim rynku.
„Odchodzenie od bankowości oddziałowej w stronę bankowości internetowej i mobilnej będzie kontynuowany” – powiedział Sobieraj.
Jego zdaniem, w kolejnych latach zwiększy się liczba klientów banków, którzy korzystają z różnych, nie tylko tradycyjnych, kanałów obsługi.
„Chcemy postawić na nowoczesną formę obsługi klienta, na nowoczesne produkty. Cyfryzacja, digitalizacja odbywa się w każdym etapie działalności banku. Projekty, które będziemy wdrażać, w dużej części już się toczą” – powiedział Sobieraj.
Bank podał w poniedziałek, że planuje uprościć ofertę produktową – liczba oferowanych produktów spaść ma o połowę.
W segmencie klienta biznesowego Alior planuje wzrost dochodowości.
Bank planuje minimum 14 proc. ROE na relacji z klientem z segmentu średniego i dużego, i co najmniej 20 proc. ROE wśród firm mikro i małych. (PAP)
seb/ asa/