ARR: ponad 80 mln zł zebrały rolne fundusze promocji żywności

Na konta rolnych funduszy promocji żywności wpłynęło w ciągu półtora roku ich funkcjonowania ponad 80 mln zł, z czego wydały już ponad 50 mln zł - poinformowała PAP rzecznik Agencji Rynku Rolnego Iwona Ciechan.

Większość zgromadzonych przez rolne fundusze promocji pieniędzy została już wydana. Najbardziej aktywny pod tym względem był Fundusz Promocji Mleka, który działa kilka lat dłużej niż inne fundusze, które powstały w połowie 2009 r. Nie tylko wydał wszystkie zgromadzone środki, ale także zorganizował najwięcej akcji promocyjnych. W tym roku pieniądze z funduszu przeznaczone były m.in. na dofinansowanie akcji "szklanka mleka", na opłacenie składek w międzynarodowych organizacjach mleczarskich, na badania rynkowe produktów mlecznych. W 2011 r. fundusz chce dofinansować udział firm mleczarskich w targach żywności w Moskwie i w Poznaniu oraz sfinansować kampanię promującą spożycie mleka.

Wiele akcji promocyjnych przeprowadził w tym roku także Fundusz Mięsa Drobiowego, m.in. dopłacił do udziału w targach żywności w Dubaju, wydał pieniądze na akcje promujące spożycie kurczaków oraz na szkolenia. W przyszłym roku zaplanowano wsparcie kampanii promocyjnej mięsa indyczego oraz udział w targach SIAL w Paryżu.

Najmniejszy Fundusz Promocji Mięsa Owczego wydał w tym roku pieniądze na dofinansowanie kampanii kuchni polskiej, na zaprezentowanie walorów jagnięciny na targach Polagra, a także na zorganizowanie stoiska informacyjnego Polskiego Związku Owczarskiego podczas krajowej wystawy zwierząt w Poznaniu. W 2012 r. branża planuje dalszą promocję jagnięciny i mięsa owczego.

Natomiast Fundusz Promocji Mięsa Końskiego postawił w tym roku na wsparcie udziału w targach i wystawach końskich oraz na promocję spożycia koniny i hodowli koni zimnokrwistych. W przyszłym roku te działania mają być kontynuowane.

W opinii prezesa Agencji Rynku Rolnego Władysława Łukasika fundusze promocji "radzą sobie wyjątkowo dobrze". Jak zaznaczył, nie tylko sprawnie wydają pieniądze, ale też je zbierają - co kwartał na fundusze wpłaca 6 tys. różnych podmiotów.

O tym, na co fundusze wydadzą pieniądze, decydują tzw. komisje zarządzające, w skład których wchodzą rolnicy i przetwórcy.

Jak zaznaczył prezes, promocja produktów spożywczych ułatwia sprzedaż i pozwala na uzyskanie przez producentów korzystniejszych cen, a także pomaga zbudować lepszą pozycję produktu na rynkach zewnętrznych.

Fundusz Promocji Mleka dysponuje ponad 20 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego - 18,5 mln zł, Fundusz Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych - 15,3 mln zł, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw - 11 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego - 7,5 mln zł, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego - 7 mln zł, Fundusz Promocji Ryb - 890 tys. zł, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego - 390 tys. zł, a Fundusz Promocji Mięsa Owczego - 39 tys. zł. (PAP)

awy/ amac/ gma/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,5% X 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 084,56 zł IX 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% IX 2019

Znajdź profil