Peugeot zdecydował się na zmianę logo. Nowy znak firmowy jest czarno-biały. Tradycyjnie znalazło się w nim miejsce dla lwa – symbolu firmy. Po raz pierwszy od czterdziestu lat na maskach peugeotów znajdzie się jednak tylko lwia głowa.
Nowy znak towarowy Peugeota będzie jedenastym w historii francuskiego producenta aut. Od początku, czyli od 1850 r. na maskach pojazdów produkowanych przez Peugeota znajduje się lew. Nie inaczej będzie i tym razem. Podobnie jednak jak w latach 1960 – 1980 logo będzie zawierało jedynie głowę lwa.
W nowym wydaniu będą tworzyły ją białe kontury, które znajdą się na czarnej tarczy. Nad wizerunkiem, a nie jak dotychczas pod nim, znajdzie się prosty napis „Peugeot”. Nowe logo, w odróżnieniu od poprzedniego, pozbawione zostało elementów trójwymiarowości i podświetlenia.
Jak tłumaczą władze Peugeota, nowe logo ma symbolizować firmę jako producenta bardziej prestiżowych samochodów, co ma mieć związek z pojawianiem się w ofercie Peugeota aut z wyższej półki.
Decyzja o zmianie logo zbiega się w czasie z powołaniem do życia koncernu Stellantis, który powstał po fuzji Peugeota (PSA) i koncernu Fiat-Chrysler (FCA).
Pierwszym modelem, na którym pojawi się nowy znak będzie peugeot 308.
Peugeot nie jest pierwszym producentem aut, który zdecydował się w ostatnim czasie na zmianę logotypu. O wprowadzeniu nowego logo w ostatnim roku informował już m.in. Volkswagen, BMW, Nissan, Kia, Opel, Toyota i Dacia.