Dacia dołączyła do sporego grona producentów aut, którzy zdecydowali się na zmianę logo. Nowy znak, choć znacząco odbiega od poprzednich, ma być jedynie początkiem większych zmian związanych z wprowadzeniem na rynek nowej gamy modeli.
Nowe logo Dacii wpisuje się w trend zapoczątkowany przez Volkswagena, BMW, Nissana, Kii, Opla i Toyotę. Jest zdecydowanie prostsze, zrezygnowano w nim z efektu trójwymiarowości i podświetleń. Inaczej niż wspomniane wcześniej marki, rumuński producent aut zdecydował się na diametralną zmianę logotypu.
Zamiast niebieskiego napisu „Dacia” na srebrnym tle, nowe logo składa się z czarnego symbolu przypominającego dwie odwrócone litery „c” lub też litery „d” oraz „c”. Choć nie zrezygnowano z napisu „Dacia”, krój czarnych liter został maksymalnie uproszczony.
To siódme logo w historii Dacii i nie pierwsza tak drastyczna zmiana logotypu. Poprzedni znak, który na rumuńskich autach pojawił się pojawił się w 2008 r. również znacząco różnił się od poprzednika – niebiesko-białej tarczy.
Graficzna zmiana ma być jednak początkiem większych roszad, które planuje rumuński producent aut należący do grupy Renault. Zgodnie z zapowiedzią, światło dzienne ma ujrzeć nowa gama modeli Dacii.