REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Zalando: czy incydent z imigrantami zmieni politykę sklepu?

Anna Drozd2016-02-29 09:19redaktor Bankier.pl
publikacja
2016-02-29 09:19

Zalando – niemiecki wysyłkowy sklep internetowy z siedzibą w Berlinie, założony w 2008 roku, od 4 lat działa w Polsce i jest dziś obecny w 15 krajach na świecie. Jak firma ocenia czas obecności na polskim rynku? Jakie nowości szykuje dla polskich klientów? Kiedy w sklepie internetowym pojawią się polskie marki? A także czy incydent z udziałem imigrantów zmieni politykę firmy? O to zapytaliśmy Tomasza Ebbiga z firmy Zalando.

Zalando: czy incydent z imigrantami zmieni politykę sklepu?
Zalando: czy incydent z imigrantami zmieni politykę sklepu?

Jak oceniają Państwo te cztery lata funkcjonowania na naszym rynku, jego dynamikę i możliwości, które ten rynek Państwu dał? Czy było coś, co Państwa zaskoczyło?

- Przez ten czas nauczyliśmy się wiele na temat polskiego konsumenta i tego, jak dokonuje zakupów w internecie. Gdy otwieraliśmy sklep w Polsce, zdarzały się przypadki klientów, którzy dzwonili do naszej centrali, by sprawdzić, czy Zalando istnieje. Zaufanie polskich klientów do zakupów przez internet było zupełnie inne niż dziś. To, ile Polacy kupują w naszym sklepie, jest podobne do dynamiki europejskiej. Jeżeli chodzi o wartość koszyka zakupowego wszystkich klientów Zalando w Europie, to jest to około 66 euro.

Państwa firma zyskała popularność dzięki ofercie dotyczącej darmowej dostawy i 100-dniowego prawa do darmowego zwrotu. Jednak niedawno widzieliśmy informację o tym, że za sprawą swoich własnych przepisów dali się Państwo oszukać grupie imigrantów. Czy po tym incydencie zamierzają Państwo zmienić swoją politykę w tym zakresie?

- Nasza polityka związana z dostawą i zwrotami to cześć naszego modelu biznesowego i na pewno nie będziemy tego zmieniać. Co z polskimi markami? Gino Rossi miało być pierwszą marką na Zalando, ale już jej nie ma. Jesteśmy dużym graczem europejskim i przyglądamy się zapotrzebowaniu naszych klientów na marki. Rozmawiamy w tej chwili z kilkoma partnerami nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Jeżeli tylko uda nam się dokończyć pewne rozmowy, to na pewno Polacy będą mogli znaleźć inne, może także polskie marki w asortymencie sklepu.

Obecnie 57% ruchu na stronie sklepu dokonywane jest za pomocą urządzeń mobilnych. Widzimy, że klienci dokonujący zakupów za pomocą aplikacji to klienci, którzy wydają więcej i częściej kupują.

W Berlinie Zalando otworzyło swój outlet. Czy w Polsce też są takie plany?

- W tej chwili operują dwa sklepy stacjonarne: jeden w Berlinie, drugi we Frankfurcie. W najbliższym czasie planujemy otwarcie trzeciego sklepu w Kolonii. Zazwyczaj sprzedajemy tam końcówki serii i cieszą się one dużą popularnością. Na tę chwilę nie mamy planów otwierania kolejnych sklepów stacjonarnych, jednak jesteśmy dynamiczną firmą i za kilka miesięcy to może się zmienić.

Źródło:
Anna Drozd
Anna Drozd
redaktor Bankier.pl

W Bankier.pl od 2009 roku. Redaktor odpowiedzialna za tworzenie materiałów wideo, relacji i wywiadów dla internetowego kanału wideo - Bankier.tv. Podejmuje tematykę rynku nieruchomości, prezentuje ciekawe pomysły na biznes i nowinki technologiczne, porusza bieżące tematy gospodarcze ważne dla Kowalskiego i jego portfela. Tel. 22 333 99 10

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (16)

dodaj komentarz
~kaliszak
ten wywiad mowi jedno - polaczki macie kupowac tocomy uznamy za warte kupienia i nie macie sie co spodziewac polskich marek. O outlecie to możecie sobie pomarzyć!!! takie cuda jak prawdziwe wyprzedaze, przeceny sazarezerwowane dla niemców i innych europejczyków, wy nie zaslugujecie na taki "przywilej". Bedziecie krojeni ten wywiad mowi jedno - polaczki macie kupowac tocomy uznamy za warte kupienia i nie macie sie co spodziewac polskich marek. O outlecie to możecie sobie pomarzyć!!! takie cuda jak prawdziwe wyprzedaze, przeceny sazarezerwowane dla niemców i innych europejczyków, wy nie zaslugujecie na taki "przywilej". Bedziecie krojeni jeszcze wiele lat, wiec buzka w kubeł i kupowac...
~oloros
jak widzę czarnego modela z miejsca wyłączam strone
a nie jestem rasista
~ms
Kupić to nie sztuka ale sprzedać o to jest
~dobre_produkty
A ja serdecznie polecam zakupy w firmie Amway- oferuje ona gwarancje satysfakcji- w Polsce bezterminowo, w innych krajach EUropy z reguly 90 dni- polegajaca na tym, ze mozna produktu uzywac - np proszku do prania- a jesli nie spelni on oczekiwan konsumenta ( jakos, cena, zapach, smak, fanaberia itp), to w tym okresie mozna go oddac A ja serdecznie polecam zakupy w firmie Amway- oferuje ona gwarancje satysfakcji- w Polsce bezterminowo, w innych krajach EUropy z reguly 90 dni- polegajaca na tym, ze mozna produktu uzywac - np proszku do prania- a jesli nie spelni on oczekiwan konsumenta ( jakos, cena, zapach, smak, fanaberia itp), to w tym okresie mozna go oddac i otrzymac 100% zaplaconej kwoty pieniedzy. To sie nazywa biznes :)
~rate
Jak sądzicie, warto kupić akcje KGHM? Według prognoz http://independenttrader.pl/prognozy-na-rok-2016.html ceny akcji mają spadać, lecz KGHM już jest dość nisko. Warto zainwestować?
~chad
Wynik jutrzejszego losowania Lotto też ci pewnie podać?
~rider
Do MODO,

to jest sklep, w którym płaci się na miejscu (kartą lub gotówką).
Natomiast wygląda to dość kiepsko, zakaz fotografowania.
~Gość
Headline nie adekwatny do całości tekstu... I to coraz cześciej. O samym incydencie było jedno zdanie krótka wzmianka a poza tym tylko reklamujecie sklep. Artykuł prawie o niczym.
~p23
przerwalem czytanie artykulu po kilku zdaniach. tanie naganianie i tez nie wiedzialem w koncu o czym.
~cienko odpowiada ~p23
Też nie czytałem.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki