Producent gier 11 bit studios wypracował w czwartym kwartale 2022 roku 2,9 mln zł zysku netto - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. Średnia prognoz analityków wynosiła 3 mln zł.


Wynik EBITDA firmy w czwartym kwartale to 5,3 mln zł. Był on o 29 proc. wyższy od konsensusu i 60 proc. niższy niż rok wcześniej.
Przychody spadły w porównaniu z ubiegłym rokiem o 30 proc., do 14,6 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 13,9 mln zł.
W całym 2022 roku 11 bit studios zanotowało 74,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Wynik netto spadł o 20 proc. do 22,9 mln zł.
Zysk operacyjny w 2022 roku wyniósł 20 mln zł, czyli spadł 33 proc. rdr.
Rentowność operacyjna 11 bit studios w 2022 roku spadła do 26,93 proc. z 42,82 proc. rok wcześniej. Rentowność netto spółki w 2022 roku zmalała do 30,84 proc. z 40,91 proc. w 2021 roku.
"2023 rok dla 11 bit studios zapowiada się nadzwyczaj pracowicie (...). Pełną parą prowadzone będą produkcje „Frostpunka 2”, „The Alters” i „Projektu 8” (nazwa kodowa), co wiązało się będzie z dodatkowymi rekrutacjami. Nowe osoby, oprócz zespołów deweloperskich, zasilały będą również pozostałe piony, w tym przede wszystkim marketingowy i wydawnictwo, które przygotowują się do zbliżających się premier" - napisano w liście do akcjonariuszy.
Spółka podała, że na tegorocznej liście premier, zgodnie z zapowiedziami producenta, jest m.in. „The Invincible”. Drugą pozycją, która w tym roku trafi do fanów, to “Thaumaturge”.
"W 2023 roku zamierzamy również, odpowiadając na zainteresowanie fanów, przekazać pierwsze informacje na temat dalszych gier z naszego portfolio, które do tej pory funkcjonują jedynie pod nazwami kodowymi, szczególnie że ich produkcja jest już w dojrzałych fazach" - napisano w raporcie.
W całym 2022 roku spółka wygenerowała 34,1 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej, czyli 9,2 proc. mniej niż w 2021 roku.
"Wysoki poziom generowanej z działalności operacyjnej gotówki (był wyższy niż zysk netto wypracowany przez 11 bit studios S.A. w całym 2022 roku) to zasługa bardzo dobrej sprzedaży tytułów, które 11 bit studios wprowadziło na rynek we wcześniejszych okresach, czyli przede wszystkim „Frostpunka” (i płatnych dodatków do gry wydanych w ramach tzw. Season Pass), „Moonlightera” i „Children of Morta” (dwa ostatnie to tytuły zewnętrzne z wydawnictwa)" - napisano w raporcie.
Łączne zasoby pieniężne spółki na koniec 2022 roku wynosiły 87,3 mln zł, czyli były o 18,7 proc. mniejsze niż rok wcześniej.
11 bit studios podało, że w najbliższych kwartałach chce podpisać co najmniej kilka nowych umów wydawniczych, w których zaangażowanie kapitałowe spółki może sięgnąć nawet 50 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki 11 bit studios w czwartym kwartale 2022 roku według wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.
dane w mln zł
4Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2022 | rdr | |
Przychody | 14,6 | 13,9 | 5% | -30,1% | 6% | 74,2 | 5,8% | |
EBITDA | 5,3 | 4,1 | 29% | -60% | 30% | 25,9 | -33,6% | |
EBIT | 4,0 | 2,5 | 60% | -66% | 55% | 20,0 | -33,4% | |
zysk netto j.d. | 2,9 | 3,0 | -4% | -74,3% | -41% | 22,9 | -20,3% | |
marża EBITDA | 36,3% | 29,3% | 6,99 | -27,81 | 6,83 | 34,87% | -20,69 | |
marża EBIT | 27,4% | 17,8% | 9,63 | -28,11 | 8,72 | 26,97% | -15,84 | |
marża netto | 19,9% | 21,5% | -1,64 | -34,20 | -15,47 | 30,83% | -10,12 |
(PAP Biznes)
seb/ asa/