REKLAMA
JUŻ JUTRO

Współpraca z koleją uratuje PKS-y?

2020-06-29 06:30
publikacja
2020-06-29 06:30
Współpraca z koleją uratuje PKS-y?
Współpraca z koleją uratuje PKS-y?
fot. Agencja Wschód / / FORUM

W Ministerstwie Aktywów Państwowych powstała koncepcja ratowania państwowych PKS-ów. Przewoźnicy utworzyliby dywizję autobusową w ramach grupy PKP - informuje poniedziałkowy "Dziennik Gazeta Prawna".

"Koronawirus znacznie pogłębił problemy przewoźników autobusowych. Zwłaszcza tych, którzy dowożą pasażerów do miast. Jednym z nich jest PKS Częstochowa, który od 1 lipca przestanie jeździć" - czytamy w "DGP".

Jako ustalono, "według likwidatora spółki, która od lat była w coraz gorszej sytuacji i kasowała kolejne kursy, autobusy mogłyby dalej jeździć, gdyby kierowcy przystali na nowe warunki – założyliby firmy i dzierżawiliby pojazdy od spółki". "Ich zarobek zależałby m.in. od liczby sprzedanych biletów. Pracownicy nie chcą się na to zgodzić. Częstochowska spółka to jeden z kilkunastu PKS-ów, który nadal należy do Skarbu Państwa i podlega Ministerstwu Aktywów Państwowych. Dlatego lokalni samorządowcy zwrócili się do resortu o ratowanie przewoźnika" - napisano.

Zdaniem "DGP", "są na to pewne szanse". "Powstaje właśnie koncepcja, która ma pomóc ostatnim państwowym PKS-om, w tym przewoźnikowi z Częstochowy. Pomysł w skrócie polega na integracji kilkunastu przewoźników, którzy stworzyliby grupę spółek przewozowych. Procesem łączenia działalności zajęłaby się firma, która radzi sobie najlepiej. To warszawski PKS Polonus, który realizuje przewozy dalekobieżne i wybrane kursy podmiejskie koło stolicy. Zarządza też największym dworcem autobusowym w Polsce – Warszawa Zachodnia. Państwowe spółki autobusowe weszłyby też w ścisłą współpracę z PKP" - informuje dziennik.

Wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski powiedział "DGP", że jest "zwolennikiem zintegrowania spółek PKS-owych pod przewodnictwem Polonusa i stworzenia dywizji autobusowej, która działałaby we współpracy lub w ramach Grupy PKP".

"Autorzy koncepcji liczą na synergię państwowych spółek w obszarze transportu. Autobusy pełniłyby m.in. funkcję dowozową do dworców PKP w poszczególnych miastach. Dla pasażerów atrakcyjny miałby być m.in. wspólny bilet na pociągi i autobusy" - czytamy.

Według gazety, "integrację przewoźników ma ułatwić tworzone przez Ministerstwo Aktywów Państwowych prawo holdingowe". "Nie wiemy jeszcze, kiedy dokładnie ten pomysł może wejść w życie, ale jak usłyszeliśmy nieoficjalnie, w obliczu pandemii i kłopotów przewoźników jest presja na szybkie jego wdrożenie" - napisano. (PAP)

Autor: Mieczysław Rudy

rud/ itm/

Źródło:PAP
Tematy
Otwórz konto mBiznes Standard w mBanku, zyskaj 350 zł oraz aktywnie korzystaj z konta w którym masz gwarancję braku opłat przez 2 lata i 0 zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym

Otwórz konto mBiznes Standard w mBanku, zyskaj 350 zł oraz aktywnie korzystaj z konta w którym masz gwarancję braku opłat przez 2 lata i 0 zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym

Komentarze (1)

dodaj komentarz
sammler
Ja się wcale kierowcom nie dziwię. Po pierwsze, skoro ruch jest zerowy, to dlaczego mieliby brać na siebie koszty (dzierżawa pojazdów), nie mogąc zarabiać? Żeby państwowy moloch tych samych kosztów nie ponosił?

Po drugie, przecież Jadźka pracowała nad "testem przedsiębiorcy 2.0". Mają się świadomie wkopać w problemy
Ja się wcale kierowcom nie dziwię. Po pierwsze, skoro ruch jest zerowy, to dlaczego mieliby brać na siebie koszty (dzierżawa pojazdów), nie mogąc zarabiać? Żeby państwowy moloch tych samych kosztów nie ponosił?

Po drugie, przecież Jadźka pracowała nad "testem przedsiębiorcy 2.0". Mają się świadomie wkopać w problemy ze skarbówką i ZUS-em? Przecież idealnie wpisywaliby się w model NIEprzedsiębiorcy wg założeń tego "testu".

Powiązane: Kolej Plus

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki