REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Właściciel Pepsi dołącza do Formuły 1. W bolidzie z logo 7up debiutował Schumacher

Michał Kubicki2025-05-27 11:19redaktor Bankier.pl
publikacja
2025-05-27 11:19

Formuła 1 i PepsiCo ogłosiły wieloletnie partnerstwo dzięki umowie obowiązującej do 2030 r. Najszybsza seria wyścigowa świata będzie promować takie marki jak Sting Energy, Gatorade i Doritos. Właściciel Pepsi wraca na tory Formuły 1 po raz pierwszy od 2002 r.

Właściciel Pepsi dołącza do Formuły 1. W bolidzie z logo 7up debiutował Schumacher
Właściciel Pepsi dołącza do Formuły 1. W bolidzie z logo 7up debiutował Schumacher
fot. imago sportfotodienst / / Forum

Zawarcie wieloletniej umowy, na mocy której PepsiCo zostanie oficjalnym partnerem Formuły 1 serii do roku 2030, ogłoszono 27 maja 2025 r. Współpraca ma objąć integrację kilku znanych marek PepsiCo — Sting Energy, Gatorade i Doritos — z marketingiem Formuły i różnymi aspektami działalności komercyjnej i angażującej kibiców.

Według komunikatu prasowego Gatorade zostanie oficjalnym napojem sportowym Formuły 1 i a także oficjalnym partnerem sobotnich sprintów, począwszy od tegorocznego wyścigu na torze Spa-Francorchamps w Belgii (26 lipca). Marka Doritos będzie oficjalną pikantną przekąską, a Sting Energy będzie oficjalnym napojem energetycznym Formuły 1.

Współpraca ma łączyć rosnącą globalną widownię Formuły 1, szacowaną na 820 milionów oraz obecność PepsiCo w ponad 200 krajach. Obie strony mają na celu zwiększenie popularności swoich marek wśród młodszych i bardziej zróżnicowanych segmentów konsumentów. 

Partnerstwo ma obejmować wydarzenia na torze, aktywność cyfrową, widoczność w sprzedaży detalicznej i oferty wspólnych produktów łączących marki. Od 2026 r. więcej marek PepsiCo będzie dostępne na torach F1. Umowa obejmuje również wsparcie dla F1 Academy oraz wyścigów klasy Formuły 4 dla kobiet.

„Dzisiaj nadszedł moment, aby świętować partnerstwo między dwiema kultowymi i historycznymi globalnymi markami” - powiedział dyrektor generalny Formuły 1 Stefano Domenicali. „To przełomowe partnerstwo z Formułą 1 stanowi idealne połączenie dwóch globalnych potęg, które dzielą pasję tworzenia niezwykłych wrażeń dla fanów” - dodał Eugene Willemsen, dyrektor generalny działu międzynarodowych napojów w PepsiCo.

Zarówno akcje PepsiCo jak F1 są notowane na giełdzie. Właściciel Pepsi jest wyceniany na ponad 177 mld dolarów. Kurs jego akcji spadł w tym roku o blisko 14 proc. Właścicielem Formuły od 2017 r. jest amerykański koncern Liberty Media, który serię kontroluje poprzez Formula One Group. Jako akcje monitorujące papier spółki są notowane na giełdzie Nasdaq i wyceniają biznes na 24 mld dolarów. W akcje Grupy od kilku lat inwestuje Warren Buffett, chociaż w ostatnim kwartale zmniejszył zaangażowanie o niemal połowę. W tym roku kurs akcji poszedł w górę o 5 proc. 

Warto też przypomnieć, że to powrót PepsiCo do Formuły 1 po 23 latach. Koncern na stałe wpisał się w historię najszybszej serii wyścigowej świata za sprawą słynnego zielonego bolidu Jordana 191 z logo 7Up firmy PepsiCo, w którym w 1991 r. debiutował w F1 legendarny Michael Schumacher. Partnerstwo PepsiCo i ekipy Jordana trwało jednak tylko rok. Marka 7up powróciła w 2002 r. jako partner zespołu Williams, także na jeden sezon. 

MKu

Źródło:
Michał Kubicki
Michał Kubicki
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu Rynki Bankier.pl. Absolwent finansów i rachunkowości na UMCS w Lublinie. W czasie studiów zainteresował się giełdą i rynkami finansowymi, które to zainteresowania rozwinął na SGH w Warszawie na kierunku Bankowość Inwestycyjna. Na co dzień obserwuje notowania warszawskiej giełdy, by przekazać czytelnikom portalu najważniejsze informacje z parkietu oraz przybliżyć istotne wiadomości ze spółek. Telefon 728 927 242

Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Sport i pieniądze

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki