Vistula Group liczy na udany czwarty kwartał i podtrzymuje, że w całym roku możliwe jest osiągnięcie 20 mln zł zysku netto założonego w programie motywacyjnym. W przyszłym roku wzrost zysku netto powinien być wyższy niż 10 proc. - poinformował w rozmowie z PAP Grzegorz Pilch, prezes Vistuli.
"Mamy szansę w przyszłym roku poprawić efektywność i rosnąć dwucyfrowo na poziomie zyskowności. Zysk netto w grupie może wzrosnąć na pewno powyżej 10 proc." - powiedział PAP Pilch.
Zarząd spółki podtrzymuje, że w tym roku możliwe jest osiągnięcie 20 mln zł zysku netto, tak jak przewiduje program motywacyjny.
"Jest szansa, by w czwartym kwartale zawalczyć o cel programu motywacyjnego i zakończyć rok z zyskiem netto na poziomie 20 mln zł. Celu dotyczącego EBITDA nie da się osiągnąć, może ona wynieść w tym roku ponad 40 mln zł" - powiedział prezes.
Po trzech kwartałach tego roku Vistula ma 302,7 mln zł przychodów (wzrost o 9,5 proc.), 25,3 mln zł EBITDA i 6,1 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.
W samym trzecim kwartale przychody wyniosły 100,6 mln zł, EBITDA 6,6 mln zł, a zysk netto 0,1 mln zł.
"Uderzyły nas ujemne różnice kursowe w wysokości ponad 1 mln zł oraz ciągle słabe wyniki w Deni Cler" - powiedział Pilch.
Spółka liczy jednak, że czwarty kwartał będzie dobry.
"Czwarty kwartał dla grupy zapowiada się dobrze. W październiku wzrost sprzedaży wyniósł 14 proc., w listopadzie ta tendencja się utrzymała, głównie za sprawą segmentu fashion. Kluczowy, zwłaszcza dla W.Kruka, będzie grudzień, który w jubilerskiej sieci odpowiada za kwartalną sprzedaż. Jesteśmy dobrze przygotowani, dobrze zatowarowani i jesteśmy dobrej myśli" - powiedział Pilch.
Przychody Vistula Group w listopadzie 2014 roku wyniosły ok. 33,3 mln zł i były wyższe rdr o ok. 14,8 proc. Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły ok. 19,1 mln zł (wzrost o ok. 22,8 proc.), a w segmencie jubilerskim około 11,5 mln zł (wzrost o ok. 6,2 proc.).
Narastająco, w okresie styczeń - listopad sprzedaż grupy wzrosła o ok. 10,4 proc. do ok. 370,2 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym wyniosły ok. 199,9 mln zł (wzrost o 10,2 proc. rdr), a w W.Kruk ok. 135,8 mln zł (wzrost o ok. 6,7 proc. rdr).
W '15 r. 14-16 SALONÓW WŁASNYCH I TYLE SAMO FRANCZYZOWYCH
Vistula chce otworzyć w tym roku 14 salonów własnych. W przyszłym roku liczba otwarć może być podobna.
"W tym roku otworzyliśmy dotąd 12 sklepów własnych, jeszcze dwa planujemy otworzyć do końca roku" - powiedział prezes Vistuli.
"W 2015 roku plan inwestycyjny będzie podobny. Planujemy otwarcie ok. 14-16 sklepów własnych, w tym około połowę stanowić będą salony jubilerskie. To właśnie na część jubilerską chcemy w przyszłym roku położyć akcent" - dodał.
Powtórzył, że grupa chce rozwijać segment fashion poprzez franczyzę, głównie w mniejszych miastach do 100 tys. mieszkańców.
"Obecnie działa 11 punktów franczyzowych (6 sklepów Wólczanki i 5 Vistuli). Zakładamy, że będzie ich powstawać 14-16 rocznie. Chcemy, by w ciągu trzech lat franczyza stanowiła 30 proc. sieci" - powiedział Pilch.
Vistula Group posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą ponad 280 lokalizacji. Należą do niej salony firmowe marek: Vistula, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk.
Anna Pełka (PAP)
pel/ jtt/