REKLAMA

Uber szuka oszczędności. Duże zwolnienia w dziale marketingu

2019-07-30 08:04
publikacja
2019-07-30 08:04

Uber zwolni jedną trzecią zespołu marketingowego. Niedawny debiutant giełdowy w ten sposób chce ciąć koszty.

/ fot. Tyrone Siu / Reuters

W związku z planowanymi cięciami, pracę w Uberze straci ok. 400 osób z liczącego 1200 pionu marketingowego – donosi „New York Times”. Działający w 75 krajach Uber zatrudnia ponad 25 000 osób, z czego połowę w USA.

Jak przypomina gazeta, planowane zwolnienia nie są pierwszym wstrząsem, przez jaki Uber przechodzi w ostatnich tygodniach. W czerwcu z zarządu usunięto dwóch członków oraz zlikwidowano stanowisko dyrektora marketingu. Jak wynika z wewnętrznej korespondencji firmy publikowanej przez portal TechCrunch, zarząd Ubera miał zastrzeżenia do liczebności i efektywności mocno rozbudowanego działu marketingu. 

- Jako firma możemy mierzyć wyżej i oczekiwać od siebie więcej – napisał do pracowników prezes Dara Khosrowshahi.

Uber zadebiutował na NYSE 10 maja i nie był to debiut udany. Pierwszego dnia akcje technologicznej spółki przeceniono o 7,6 proc., drugiego o 10,7 proc. Kolejne dni przyniosły wzrost kursu, lecz tylko przez kilka dni akcje Ubera wyceniane były powyżej ceny z IPO (45 USD). Na zamknięciu wczorajszej sesji akcje spółki kosztowały 43,88 USD.

Notowania spółki Uber / Bloomberg

Mimo że Uber wciąż przynosi ogromne straty i nie wiadomo, czy kiedykolwiek osiągnie rentowność, rynek wycenia kalifornijską firmę na 74 mld dolarów. W pierwszym kwartale 2019 r. Uber zanotował 3 mld dolarów przychodów oraz 1 mld dolarów straty. Wyniki spółki za drugi kwartał poznamy 8 sierpnia.

MZ

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (1)

dodaj komentarz
tomwak
Co to ten Uber. Widuję logo ale co tak naprawdę robi to nie wiem, chyba marketing faktycznie dał upy.

Powiązane: Uber

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki