Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zakwestionował sposób naliczania opłaty za obsługę kont osobistych. Getin Bank naliczał „hurtowo” opłatę za kilkanaście miesięcy, jeśli klient nie zapewniał wpływów na konto. Powinien to robić natomiast co miesiąc.


Postępowanie przeciwko Getin Noble Bank zostało wszczęte na postawie doniesień medialnych pod koniec grudnia 2014 roku. Zgodnie z wzorcami umów, w przypadku braku określonych wpływów na konto, bank powinien obciążać konsumenta kosztami po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego. Zamiast tego Getin pobrał opłatę łączną, często za kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. Dotyczy to okresu od maja 2012 do sierpnia 2013 r.


- Bank miał prawo do obciążania konsumentów opłatą, gdy nie zapewnili odpowiednich środków na rachunku, jednak wykorzystał swoją silniejszą pozycję, pobierając ją za kilka lub kilkanaście miesięcy. Klienci ponieśli koszty, których mogliby uniknąć. Skutki tej praktyki zostaną jednak usunięte – mówi Marek Niechciał, Prezes UOKiK.
ReklamaBank zobowiązał się do zmiany praktyki. Odda klientom pobrane opłaty wraz z odsetkami oraz poinformuje ich o rozstrzygnięciu prezesa UOKiK.