Po wielu godzinach problemów z dostępnością serwisu e-Urząd Skarbowy resort finansów poinformował, że serwis ruszył, choć w dalszym ciągu z niewielkimi problemami.


"Mogą się jeszcze pojawiać chwilowe problemy z dostępnością serwisu e-Urząd Skarbowy. Widzimy ich znaczący spadek. Sprawdzamy wszelkie sygnały i reagujemy na bieżąco. Monitorujemy działanie serwisu 24/7" – poinformowało Ministerstwo Finansów we wtorek (16 lutego) około godziny 10 rano.
Nie działał "Twój e-PIT"
Od poniedziałkowego poranka trwała awaria rządowej usługi Ministerstwa Finansów umożliwiającej rozliczanie online podatku dochodowego. Platforma "Twój e-PIT" była niedostępna. Już przed godziną 8 rano pojawiły się pierwsze trudności z logowaniem. Początkowo strona ładowała się bardzo długo, około godziny 8:30 podatnicy nie mogli przejść nawet do sekcji wyboru sposobu logowania. "Ta strona nie działa" – pojawiał się komunikat.
Przeczytaj także
"Od ponad dwóch godzin nie można skorzystać z serwisu rządowego do rozliczania PIT. System jest nie dostępny, na różnych etapach, nawet już po zatwierdzeniu profilem zaufanym" – czytamy informację przesłaną od jednego z czytelników Bankier.pl na adres alert@bankier.pl.
"Godzina 8 rano zalogować się nie da. Pewnie znowu serwery nie wyrabiają" – pisze jedna z internautek na Twitterze." (...) zalogować się w ogóle nie można", "Nie działa" – dodają kolejni podatnicy na portalu społecznościowym.
"Serwis jest niedostępny z uwagi na prace serwisowe" – pojawia się komunikat po kliknięciu w link przekierowujący na stronę logowania do e-Urzędu Skarbowego. Informacja pojawiła się na stronie internetowej kilka minut po godzinie 9 w poniedziałek 15 lutego.
– Mogą występować chwilowe problemy z dostępnością e-Urzędu Skarbowego. Pracujemy nad ich usunięciem. Prosimy o cierpliwość. Poinformujemy, jak tylko serwis będzie w pełni dostępny – czytamy rano na Facebooku usługi "Twój e-PIT".
"Próżno szukać Brak PIT-36 (wersja 28) w e-deklaracje. System działa wolno, a po załadowaniu zestawu deklaracji brakuje w niej aktualnej wersji PIT-36 w wersji za rok 2020" – informuje jeden z czytelników Bankier.pl w wiadomości przesłanej na adres alert@bankier.pl.
Problemy z kodem SMS
Część podatników, która przeszła pierwszą fazę logowania za pomocą loginu i hasła do bankowości elektronicznej, pisze o problemach z kodami weryfikacyjnymi w wiadomościach SMS. "Nie dochodzą SMS-y potrzebne do zalogowania" - informują internauci.
W rządowej usłudze "Twój e-PIT" od poniedziałku (15 lutego) miały być dostępne gotowe formularze podatkowe PIT-28, PIT-36, PIT-37 lub PIT-38. Logowanie do serwisu online możliwe jest przy użyciu danych dotyczących podatnika i rozliczenia PIT za ubiegły rok, Profilem Zaufanym oraz przez mObywatela.
Redakcja Bankier.pl skontaktowała się z Ministerstwem Finansów. Resort potwierdził, że "niektóre osoby mogły mieć problem z logowanie do e-Urzędu Skarbowego. Na bieżąco monitorujemy działanie serwisu".
"Serwis działa poprawnie. Mogą jednak występować incydentalne problemy z pobieraniem dokumentów w usłudze #TwójePIT. Pracujemy nad ich rozwiązaniem. Przepraszamy za niedogodności" - poinformował resort finansów w poniedziałek wieczorem.
DF


























































