Santander Bank Polska szykuje się do wyłączenia starej aplikacji mobilnej. Od poniedziałku, 2 października, klienci będą mogli korzystać już wyłącznie z jej nowej wersji. Od przyszłego tygodnia użytkownicy nie będą mogli za pomocą starej apki wykonać już żadnych transakcji, a jedynie przejść na nową wersję.


Santander podaje, że z nowej aplikacji korzysta już 2,3 mln klientów, więc zdecydowana większość użytkowników mobilnych w tym banku. Zgodnie z danymi za II kwartał 2023 r., bank ma bowiem blisko 2,6 mln aktywnych użytkowników aplikacji ogółem. Oznacza to, że wciąż ze starej wersji korzysta jeszcze około 300 tys. klientów. By nadal obsługiwać swoje finanse w telefonie, będą musieli pobrać nową wersję programu i dokonać jej aktywacji.
Wśród najciekawszych funkcji nowej aplikacji znajdują się:
- Personalizacja - umożliwia dostosowanie wyglądu pulpitu do swoich potrzeb, użytkownik sam wybiera powitanie, język, zdjęcie, tapetę i skróty.
- Tryb dyskretny - pozwala na ograniczenie widoczności danych dot. naszych finansów na przykład w miejscach publicznych.
- Dzięki możliwości odkrycia numeru karty oraz kodu CVV2/CVC2 użytkownicy mogą korzystać z płatności internetowych bez fizycznej karty plastikowej i wykonywać szybsze przelewy dzięki opcji ulubionych odbiorców.
- Dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą dostępna jest opcja płatności BLIKiem.
- Klienci mogą zapoznać się z szacunkowym śladem węglowym na podstawie kategorii wydatków. Funkcje szacowania śladu węglowego można wyłączyć w aplikacji. W ramach tej funkcji klienci będą mogli korzystać z porad, jak zmieniać codzienne nawyki na bardziej ekologiczne.
Santander Bank Polska jest piątym bankiem na rynku pod względem liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej. Wyprzedzają go jedynie PKO BP, mBank, Pekao i ING Bank Śląski. Łącznie na koniec II kwartału 2023 r. z aplikacji mobilnych korzystało już 22,4 mln klientów banków w Polsce.
Aplikację Santander mobile można pobrać ze sklepów Google Play lub App Store.