Wyniki finansowe Ferrari za ostatnie półrocze to najlepszy wynik tej marki od 82 lat. W porównaniu do ubiegłego roku przychody Ferrari wzrosły o prawie 20%, a zysk netto o 23,5%, do 92 mln euro.
W trakcie sześciu miesięcy 2011 roku z salonów Ferrari wyjechało łącznie 3577 aut. Jest to aż o 12% więcej niż rok temu w tym samym okresie. Włoska marka rozpoczęła także sprzedaż w Indiach, otwierając tam swoje przedstawicielstwo i zbierając już pierwsze zamówienia.
Amerykanie kupują najwięcej Ferrari. Od stycznia do czerwca 2011 roku sprzedało się tam 939 sztuk, na drugim miejscu są Chiny z wynikiem 378 aut, a na trzecim Niemcy, gdzie sprzedano 337 sztuk Ferrari.

Włoska marka czerpie zyski nie tylko ze sprzedaży aut, ale także z sieci swoich sklepów, w których sprzedaż wzrosła o prawie 50% w ostatnim półroczu. Największe zyski przynosi centrum Ferrari World w Abu Dhabi. Od listopada 2010 roku, salon z akcesoriami włoskiej marki odwiedziło ponad 600 tysięcy osób.
W Polsce warszawski salon Ferrari przy ul. Nowy Świat 6/12 sprzedał kilkadziesiąt aut. Najtańszy samochód kosztuje około miliona złotych. Firma nie ujawnia jednak dokładnych danych dotyczących ilości sprzedanych pojazdów w warszawskim salonie.
Źródło: moto.pl