REKLAMA
TYLKO U NAS

Strata Nordea Banku

2003-02-27 14:58
publikacja
2003-02-27 14:58
Nordea Bank Polska SA zakończył w 2002 roku kolejny etap złożonego i kosztownego procesu modernizacji i restrukturyzacji.

W 2002 roku skutecznie wdrożono system bankowy, który centralizuje działania banku. Wprowadzony w sieci system informatyczny jest podstawą do dalszego rozwoju Banku. Dzięki interaktywnemu serwisowi internetowemu, rozbudowanym usługom teleserwisu i technologiom SMS i WAP, bez wizyty w tradycyjnym oddziale Banku można teraz zarówno założyć dowolny rachunek jak i korzystać przez 24 godziny na dobę z całej gamy usług bankowych.

Przełomowa dla funkcjonowania Banku w Polsce była także rozbudowa i reorganizacja sieci placówek bankowych finalizująca fuzję Nordea Bank Polska SA i BWP Unibank SA. Duże nakłady na system informatyczny oraz inwestycje w rozbudowę sieci nowych oddziałów nie pozostały bez wpływu na wynik finansowy w 2002 roku. Na ostateczny wynik Banku, obok kosztu realizowanych inwestycji, wpływ miała także pogarszająca się sytuacja makroekonomiczna w Polsce. Zła sytuacja na rynku przyczyniła się do podjęcia decyzji o dokonanie pod koniec 2002 roku bardzo rygorystycznej oceny jakości portfela kredytowego, co w konsekwencji doprowadziło do powiększenia rezerw na poczet przeterminowanych kredytów.

Ostatecznie Nordea Bank Polska SA przy przychodach ze sprzedaży usług bankowych na poziomie około 65 mln zł poniósł w 2002 roku stratę netto na poziomie 31 mln zł.
KD
Źródło:
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki