REKLAMA
BADANIE

Stanisławczyk-Żyła: Przemysł samochodowy musi pomóc przy digitalizacji radia

2016-10-06 14:00
publikacja
2016-10-06 14:00

Przemysł samochodowy musi się włączyć w proces digitalizacji radia, ponieważ ponad 60 proc. użytkowników rynku odbiorców to osoby, które słuchają radia podczas podróży - zauważa prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk-Żyła.

fot. theta / / theta

Prezes mówiła o tym podczas trwającej w czwartek w Krakowie konferencji DAB+, radio hybrydowe i europejskie strategie cyfryzacji zorganizowanej przez Polskie Radio.

W spotkaniu w Centrum Kongresowym ICE uczestniczą przedstawiciele mediów z całej Europy oraz przedstawiciele krajów, które mają większe niż Polska doświadczenia w cyfryzacji nadawania radiowego.

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy

Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Prezes Polskiego Radia podkreśliła, że ważną rolę w digitalizacji radia będzie odgrywać przemysł samochodowy. Przemysł samochodowy musi się włączyć w proces digitalizacji radia, ponieważ ponad 60 proc. użytkowników rynku odbiorców to osoby, które słuchają radia podczas podróży - zaznaczyła.

Dodała, że trudno określić przyszłość digitalizacji w Polsce, bo to proces decyzyjny, w którym musi uczestniczyć państwo. Bardzo się staramy, aby taką dyskusję na poziomie państwa podjąć powiedziała. Podkreśliła, że to na poziomie państwa musi zapaść decyzja o tym, kiedy radio przełączy się na nowe technologie.

Prezes zwróciła też uwagę na zalety cyfrowego nadawania. Jedną z podstawowych zalet takiej technologii jest możliwość budowania wielu programów na tej samej częstotliwości. Media publiczne, szczególnie Polskie Radio, mają problem z częstotliwościami. Ten zakres częstotliwości został +oddany+ w dużym stopniu mediom komercyjnym, które kontrolują w Polsce 70 proc. rynku - to bardzo dużo - powiedziała.

Wśród zalet cyfrowego nadawania radiowego jest też lepsza, niż podczas analogowego nadawania, jakość dźwięku, łatwe wyszukiwanie stacji po nazwie oraz łatwość wyszukiwania informacji o utworach i wykonawcach. (PAP)

bko/ amac/ jbr/

Źródło:PAP
Tematy
Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~z4a5d2
"digitalizacja, digitalizacja, digitalizacja" .... co wam na rozum coś padło, że nie potraficie już używać polskich słów ?
~dd
chetnie sie wlacze tez ale niech nadaja w mojej okolicy w DAB+ wymienie w domu pracy z samochodach odbiorniki

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki