Spółka Tenczyńska Okovita chce pozyskać 4,2 mln zł w ramach crowdfundingu m.in. na uruchomienie produkcji okowity - poinformował dziennikarzy prezes spółki Janusz Palikot.


"Chcemy pozyskać inwestorów, którzy zainwestują w ten projekt do 4,2 mln zł. Emisja zacznie się pod koniec października, na początku listopada. Naszym celem jest, aby postawić wieżę destylacyjną w Browarze Tenczynek i rozpocząć produkcję okovity, zwiększyć produkcję piw leżakowanych, stworzyć miejsce do degustacji piwa i okovity w samym browarze" - powiedział prezes. Dodał, że z kwoty 4,2 mln zł na inwestycje ma trafić niecałe 2 mln zł, pozostałe środki zasilą kapitał obrotowy.
Spółka, której akcje mają objąć akcjonariusze powstała jednak dopiero 15 października 2019 roku (a więc przedwczoraj) i nie wiadomo, czy oferta będzie atrakcyjna dla akcjonariuszy. Sam equity crowdfunding niesie zaś za sobą wiele ryzyk, o których szeroko pisaliśmy w artykule "Equity crowdfunding, czyli inwestowanie konsumpcyjne".
Przeczytaj także
Janusz Palikot, były inwestor Ambry i Polmosu, w 2018 roku kupił od Marka Jakubiaka Browar Tenczynek.Obecnie Tenczyńska Okovita - nowa spółka należąca w 100 proc. do Manufaktury Piwa Wódki i Wina, ma wyposażyć wydzieloną część browaru w instalacje do destylacji słodu i zbóż do produkcji okovity wedle receptur z XIX wieku.
Prezes zapowiedział, że pierwsza sprzedaż okovity może ruszyć pod koniec 2020 roku. "W 2021 roku zakładamy sprzedaż około 700 tys. butelek okovity i wódki kraftowej. (...) Marża ma wynosić minimum 5-7 zł na butelce" - powiedział Palikot. Dodał, że cena okovity ma kształtować się w przedziale 30-40 zł dla butelek o pojemności 0,5 litra i 50-60 zł dla pojemności 0,7 litra.
Janusz Palikot nie wykluczył w przyszłości zaangażowania w produkcję polskich win w związku ze zmianami klimatycznymi, sprzyjającymi uprawie winorośli w naszym kraju.
PAP Biznes/ epo/ asa/ BPL/ AT