Ryanair odda pieniądze klientom

2020-07-10 09:50, akt.2020-07-10 13:41
publikacja
2020-07-10 09:50
aktualizacja
2020-07-10 13:41
fot. Stefano Garau / Shutterstock

Ryanair odda pieniądze klientom, którzy kupili bilety za pośrednictwem nieautoryzowanych stron internetowych.

Linie lotnicze Ryanair wprowadziły nową opcję „weryfikacji klienta”. Funkcja pomoże pasażerom w odzyskaniu pieniędzy zapłaconych na poczet lotów oferowanych od nieautoryzowanych pośredników na stronach internetowych m.in. Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl, wskazuje Ryanair w komunikacie prasowym

- W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair, podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, żądając zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „weryfikacji klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanair - mówił Eddie Wilson, prezes Ryanaira.

Ryanair zwraca pieniądze klientom, którzy zarezerwowali lot bezpośrednio na stronie internetowej przewoźnika. Problem pojawił się z oddaniem pieniędzy osobom korzystającym z zakupów na nieautoryzowanych domenach, które przekazały Ryanair fikcyjne dane kontaktowe klienta oraz płatności, podkreślał prezes Wilson.

- W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanair był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiają współpracy z Ryanair i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „weryfikacji klienta” na stronie Ryanair.com - czytamy w komunikacie prasowym Ryanair.

Oświadczenie esky.pl

Odnosząc się do komunikatu linii lotniczej Ryanair z dnia 9 lipca, w ocenie firmy eSky.pl takie działanie jest próbą wykorzystania pandemii COVID-19 do agresywnego przejmowania Klientów OTA (internetowych biur podróży), które mają możliwość prezentowania ofert setek linii lotniczych, aby Klient sam mógł porównać i zdecydować, która jest dla niego najlepsza. Dodatkowo Klienci eSky.pl mogą skorzystać z produktów typu MultiLine, łączących w ramach jednej podróży loty różnych przewoźników, dzięki czemu mogą znaleźć opcję najbardziej dopasowaną do swoich potrzeb.

Pragniemy również poinformować, że przed i na  samym początku pandemii realizacja zwrotów za niewykorzystane bilety lotnicze ww. linią przebiegała bez zakłóceń. Następnie po zmianie polityki w zakresie anulowanych lotów przez linię Ryanair, tj. wstrzymanie zwrotów pieniężnych i oferowanie voucherów przez przewoźnika, przekazaliśmy je zgodnie z regulacjami linii do naszych Klientów. Wskazywanie na brak bądź niewłaściwe dane Klientów jako powód braku zwrotu środków przez Ryanair jest bezzasadne, zwłaszcza że dotychczas wszystkie procesy przebiegały bezproblemowo.

Ponadto szybkość zwrotu środków przez poszczególne linie lotnicze ma krytyczne znaczenie w szybkości realizowanych zwrotów do Klientów. W aktualnej sytuacji trudno jest bowiem oczekiwać od internetowych biur podróży, aby kredytowały przewoźników na taką skalę. Wykorzystywanie takiej sytuacji przez przewoźnika przeciwko Klientom nie powinno mieć miejsca.

DF

Kiwi.com, Esky.pl, Fru.pl
Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (6)

dodaj komentarz
milion_milionow
Nigdy więcej esky.
zwrot pieniędzy za 194 dni, od momentu wypowiedzenia.
PISowska jakość. Nigdy, nigdy więcej !!!!
milion_milionow
uzupełnienie - to oni odwołali lot. Premier, patologiczny kłamca, wspiera biura podróży pieniędzmi klientów. Premiera za miesiąc nie będzie a zła sława pozostanie !
Esky pakuj walizy razem z TUI.
antek10
Na Facebooku jest grupa oszukanych przez Kiwi. Czytam to z ciekawosci. Rzeczywiscie mają takie procedury ktore są tylko po to aby klient zrezygnował z należnego zwrotu a za rozpatrzenie wniosku rządają pieniedzy.
tuskacz
Zwrot pieniedzy to zły pomysł w sytuacji kiedy linie lotnicze przezywaja kryzys finansowy spowodowany uziemieniem tysiecy lotów na skutek pandemii COVID19. Lepszym pomysłem są vouchery.
trader96
Vouchery zostały wprowadzone, np. Wizz Air oferuje voucher na 120% kosztu biletu.

Jednak ostateczna decyzja jest i powinna pozostać w gestii pasażera umożliwiając mu, jeśli woli, zwrot gotówki.
antek10 odpowiada trader96
Po co ci voucher jak nie wiesz po ile bedą bilety.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki