Facebook wystartował w poniedziałek z Workplace - platformą komunikacyjną podobną do popularnego portalu społecznościowego, ale powstałego z myślą o ułatwieniu pracy firmom i różnym organizacjom. Ma zastąpić narzędzia biurowej komunikacji takie jak e-mail.
Workplace nie wyświetla reklam i nie jest połączone z istniejącymi kontami na Facebooku. Konta tworzą tu nie pojedyncze osoby, ale organizacje.
Platforma oferuje możliwość prowadzenia rozmów w grupie, rozmów wideo, a także transmisje wideo na żywo i aktualności, podobnie jak sam Facebook.
Dla firm korzystanie z nowego narzędzia będzie płatne, ale Facebook oferuje bezpłatny dostęp szkołom i organizacjom non profit.
Przez ostatnie półtora roku różne organizacje i firmy korzystały z Workplace, wcześniej funkcjonującego pod nazwą Facebook at Work; rozpoczęcie użytkowania platformy było możliwe tylko po otrzymaniu zaproszenia. Według Facebooka obecnie korzysta z niej ponad 1000 organizacji; pół roku temu było ich około 450.
Facebook robi konkurencję OLX i Allegro. Wprowadza aplikację Marketplace
Najpopularniejszy portal społecznościowy poinformował o nowym kierunku rozwoju. Serwis wprowadza na rynek aplikację Marketplace, która ma pomóc użytkownikom w handlowaniu między sobą przedmiotami. Jest to odpowiedź na szybki rozwój grup skupiających się na wymianie towarów i tworzonych na portalu.
Facebook już od dawna pracował nad podobnym rozwiązaniem. Częściowo wprowadzono taki mechanizm w grupach umożliwiających handel między jej członkami – portal przy zdjęciu przedmiotu pokazywał przycisk „kup” lub skontaktuj się ze sprzedawcą. Teraz będzie do tego dedykowana aplikacja – poinformował Facebook na oficjalnym blogu.
Czytaj więcej: "Facebook robi konkurencję OLX i Allegro. Wprowadza aplikację Marketplace".
(PAP)akl/ ap/
MG


























































