Najpopularniejszy portal społecznościowy poinformował o nowym kierunku rozwoju. Serwis wprowadza na rynek aplikację Marketplace, która ma pomóc użytkownikom w handlowaniu między sobą przedmiotami. Jest to odpowiedź na szybki rozwój grup skupiających się na wymianie towarów i tworzonych na portalu.


Facebook już od dawna pracował nad podobnym rozwiązaniem. Częściowo wprowadzono taki mechanizm w grupach umożliwiających handel między jej członkami – portal przy zdjęciu przedmiotu pokazywał przycisk „kup” lub skontaktuj się ze sprzedawcą. Teraz będzie do tego dedykowana aplikacja – poinformował Facebook na oficjalnym blogu.
Funkcjonalność nadal będzie jednak ograniczona do poszukiwania interesujących towarów i kontaktowania się ze sprzedającym. Facebook nie będzie ani pośredniczył w płatnościach, ani w transporcie przedmiotów.
Przeczytaj także
Według danych Facebooka, na całym świecie ponad 450 milionów osób sprzedaje i kupuje za pośrednictwem grup tematycznych. Aplikacja Marketplace ma im pomóc w poszukiwaniu konkretnych produktów – bez dołączania do grup otrzymają dostęp do kategorii produktowych i będą mieli możliwość przeszukiwania ofert całej społeczności. Na początek z aplikacji mogą korzystać tylko użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii.
Mateusz Gawin