Już nie raz pojawiały się informacje o tym, że Facebook ma ambicje na wprowadzenie możliwości sprzedaży w serwisie społecznościowym. Zuckerberg testuje obecnie możliwość wystawiania ofert przez samych użytkowników portalu, a nie tylko sklepy.



Facebook najwyraźniej chce zbudować system transakcyjny podobny do tego, który Polacy znają z serwisów ogłoszeń lokalnych, choćby takich jak OLX.pl (wcześniej Tablica.pl). Wystawianie ofert będzie się odbywać za pomocą postów – obok opcji „napisz post”, użytkownicy będą mieli dostęp do przycisku „sprzedaj”. Facebook udostępnił to rozwiązanie tylko niewielkiej części użytkowników w ramach testów – pisze serwis CNBC.
Rzecznik Facebooka tłumaczy, że wprowadzenie nowej funkcjonalności jest efektem powstawania grup społecznościowych, które działają na zasadzie pchlego targu. Osoby, które dołączają do grupy mogą oferować innym członkom na wymianę bądź na sprzedaż przedmioty, których już nie potrzebują. Jednocześnie Facebook zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za transakcje użytkowników.
Specjaliści komentują innowację jako logiczny krok portalu w czasach trendu przechodzenia z e-commerce na m-commerce. Coraz więcej internautów chętnie przerzuca się na aplikacje mobilne, a Facebook, który angażuje ich niemalże 24 godziny na dobę, idealnie wykorzysta tę sytuację.
Mateusz Gawin