REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Rośnie most autostradowy pod Wrocławiem

2009-04-17 13:38
publikacja
2009-04-17 13:38
Rozpoczęta w ubiegłym roku budowa mostu na wrocławskiej Wyspie Rędzińskiej jest jedną z największych tego typu w Polsce. Most powstaje w ramach Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Inwestycja powstaje w południowo-zachodniej stronie miasta. Już ruszają prace nad budową stopy pylonu. Ostateczną wysokość pylon osiągnie jesienią przyszłego roku. Pylon jest najbardziej spektakularnym elementem mostu. To dzięki niemu most nad Odrą będzie rekordzistą kraju wśród mostów podwieszonych do jednego pylonu. Również w tej kategorii mieści się w pierwszej dziesiątce największych podwieszonych mostów świata. Estakadę zaprojektowano jako dwie niezależne konstrukcje pod obie jezdnie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Most zaprojektowany został przez prof. dr hab. Jana Biliszczuka będzie liczył ponad 1,7 km i składał się z trzech części:

* estakada lewobrzeżna nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzą i Odry; 11 przęseł, 611 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* most główny – podwieszony na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, szerokość w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 mb, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 mb każde); trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* estakada prawobrzeżna nad terenami zalewowymi Odry; 9 przęseł, 521 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne.

Most przez Odrę w ciągu AOW to prawdziwy rekordzista, będzie on najdłuższym betonowym mostem podwieszanym (część podwieszona 2 x 256 m = 512 m) i najdłuższym mostem podwieszonym na jednym pylonie. Ponadto będzie posiadał najwyższy pylon i najdłuższe przęsło betonowe w Polsce. Będzie to także pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju.

Autostradowa Obwodnica Wrocławia A8 będzie liczyć 35,4 km. Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem - poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Powstała autostrada będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu (docelowo 6 - dwie jezdnie po 3 pasy ruchu) o dopuszczalnym nacisk na oś: 115 kN. A8 zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku na odcinku od włączenia z A4 (węzeł Nowa Wieś) do połączenia z trasą wylotową DK nr 5 w kierunku Poznania (węzeł Widawa). W pobliżu węzła Nowa Wieś Wrocławska wybudowane zostaną dodatkowe drogi i trzy wiadukty. Więcej niż piąta część tego odcinka przypada na mosty, estakady i wiadukty - w sumie jest ich 41.



źródło: GDDKiA, mojeauto.pl, A.K.
Źródło:

Do pobrania

autostradowymost2jpgautostradowymost2jpg
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Wrocław

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki