![]() |
Most zaprojektowany został przez prof. dr hab. Jana Biliszczuka będzie liczył ponad 1,7 km i składał się z trzech części:
* estakada lewobrzeżna nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzą i Odry; 11 przęseł, 611 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* most główny – podwieszony na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, szerokość w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 mb, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 mb każde); trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* estakada prawobrzeżna nad terenami zalewowymi Odry; 9 przęseł, 521 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne.
Most przez Odrę w ciągu AOW to prawdziwy rekordzista, będzie on najdłuższym betonowym mostem podwieszanym (część podwieszona 2 x 256 m = 512 m) i najdłuższym mostem podwieszonym na jednym pylonie. Ponadto będzie posiadał najwyższy pylon i najdłuższe przęsło betonowe w Polsce. Będzie to także pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju.
Autostradowa Obwodnica Wrocławia A8 będzie liczyć 35,4 km. Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem - poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Powstała autostrada będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu (docelowo 6 - dwie jezdnie po 3 pasy ruchu) o dopuszczalnym nacisk na oś: 115 kN. A8 zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku na odcinku od włączenia z A4 (węzeł Nowa Wieś) do połączenia z trasą wylotową DK nr 5 w kierunku Poznania (węzeł Widawa). W pobliżu węzła Nowa Wieś Wrocławska wybudowane zostaną dodatkowe drogi i trzy wiadukty. Więcej niż piąta część tego odcinka przypada na mosty, estakady i wiadukty - w sumie jest ich 41.

źródło: GDDKiA, mojeauto.pl, A.K.