REKLAMA
ZAPISZ SIĘ

Rewolucja w Citi Mobile

2011-02-17 10:40
publikacja
2011-02-17 10:40

Citi Handlowy wprowadza aplikację mobilną Citi Mobile. Jako pierwszy bank w Polsce Citi Handlowy uruchamia system bankowości mobilnej dla smartfonów z systemem operacyjnym Android.

Wkrótce aplikacja Citi Mobile dostępna będzie także na platformie iOS dla telefonów iPhone. Jednocześnie bank wprowadza przełomowe na rynku rozwiązanie ułatwiające realizację szybkich przelewów przez telefon. Wystarczy lekkie stuknięcie się smartfonami, by z konta jednego klienta Citi Handlowy przelać pieniądze na konto drugiego klienta. Usługą tą bank otwiera kolejny etap w rozwoju bankowości mobilnej w Polsce i zapowiada systematyczne wzbogacenie oferty Citi Mobile o usługi zbudowane na natywnych funkcjach smartfonów.



Największym wyzwaniem z jakim zmaga się filozofia „Bankingu on the go” jest stworzenie takiego rozwiązania, z którego użytkownicy będą chcieli korzystać często. Taki m-banking nie może być tylko gadżetem, ale partnerem dla realizacji codziennych bankowych spraw. Dlatego w Citi Handlowy nie ograniczyliśmy się do wdrożenia tylko jednego typu bankowości mobilnej. Chcemy, by to klienci zdecydowali, który typ bankowania jest im bliższy. Po uruchomieniu Citi Mobile w wersji „lajt” wchodzimy z aplikacją Citi Mobile. Rozwiązanie to daje nam prawdziwe pole do popisu. Aplikacja Citi Mobile działa szybciej niż wersja przeglądarkowa, a do tego może być wzbogacana o innowacyjne rozwiązania wykorzystujące natywne funkcje telefonów takie jak choćby GPS lub aparat fotograficzny. Do zaprojektowania usługi szybkich przelewów przez „stuknięcie się” telefonami wykorzystaliśmy tzw. „bump”. Jeszcze żaden bank w Polsce nie wykorzystał tej technologii - tłumaczy Adam Grabarczyk, Dyrektor Zarządzający Biura Rozwoju Bankowości Mobilnej.



Wraz z usługą bankowości mobilnej w postaci aplikacji, Citi Handlowy udostępnia przełomowe na rynku rozwiązanie szybkiej realizacji przelewu przez smartfon. Dostępna pod roboczym tytułem „B2T” (bank wkrótce zorganizuje konkurs na najlepszą nazwę dla tej usługi) usługa pozwala na przesłanie pieniędzy z konta jednego klienta Citi Handlowy na konto drugiego przez „stuknięcie się” telefonami.

Do zrealizowania takiego przelewu wystarczy, że klienci Citi Handlowy:

Krok 1: zalogują się do Citi Mobile i klikną na ikonkę „B2T”

Krok 2: Wybiorą odpowiednią opcję „Wysyłam środki” (nadawca przelewu) lub „Otrzymuję środki” (odbiorca przelewu)

Krok 3: wpiszą swój nickname (dowolny wyraz identyfikujący odbiorcę / nadawcę – może być np. pseudonim lub imię). Nadawca wpisze kwotę przelewu i zaznaczy, z którego konta chce przelać swoje pieniądze. Odbiorca zaznaczy z kolei, na które konto wysyłane pieniądze mają wpłynąć.

Krok 4: Odbiorca i nadawca „zderzają się” / „stukają się” telefonami („BUMP”)

Krok 5: Klienci akceptują połączenie między swoimi kontami. Dokonują potwierdzenie przesłania / odbioru przelewu. Po potwierdzeniu, pieniądze trafiają na konto odbiorcy przelewu.

To rozwiązanie zaprojektowane w duchu „społecznościowym”. Z całą pewnością przyjmie się przy oddawaniu sobie drobnych kwot np. podczas wspólnego lunchu. Mamy nadzieję, że klienci polubią taką formę transferów. Jest ona nowoczesna, szybka, przyjazna, a do tego jeszcze- jak wynika z naszego doświadczenia - bardzo zabawna! Wprowadza tym samym bankowanie przez telefon w nowy wymiar „fun bankingu”, tłumaczy Adam Grabarczyk.

Aplikacja Citi Mobile została przygotowana z uwzględnieniem sugestii fanów mobilnej bankowości, którzy od maja 2010 roku na profilu Citi Mobile na Facebook oraz na stronie www.citimobile.pl (wcześniej www.mojamobilnabankowosc.pl) dyskutują na temat mobilnych rozwiązań w bankowości. Citi Mobile ma wyróżniać przejrzysty i nowoczesny interfejs. Po zainstalowaniu aplikacji Citi Mobile na stronie „przed logowaniem” pojawia się 6 ikonek ze skrótami do takich serwisów jak „Promocje” (link do strony z promocjami Citi Handlowy), „Rabaty” (link do strony z wyszukiwarką rabatów dla posiadaczy kart płatniczych Citi Handlowy), „Program a La Carte” (link do strony programu), „Citi Mobile” z serwisem informacyjnym dotyczącym bankowości mobilnej. Pod ikoną „Poradniki” klienci mogą z kolei znaleźć instruktażowe filmy przybliżające jak wykorzystać wszystkie możliwości, jakie oferuje Citi Mobile. Podobny interfejs klienci znajdą po zalogowaniu się do Citi Mobile. Na ekranie pojawia się wówczas maksymalnie 9 ikon z szybkim dostępem do rachunków, lokat, do zarządzania przelewami, usługi B2T, informacji o kursie walut, do sekcji z aktualnościami i danymi kontaktowymi.

Aplikacja Citi Mobile pozwala klientom m.in. sprawdzić saldo i historię swojego rachunku
, konta oszczędnościowego, depozytu czy karty kredytowej, dokonać zdefiniowanych przelewów wewnętrznych i krajowych, przelewów „bump to transfer”, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, doładować komórkę na kartę.

Citi Mobile dostępny jest dla wszystkich klientów indywidualnych bankowości internetowej Citi Handlowy. Dla wygody klientów, bank zachował dotychczasowe zasady logowania. Klient korzysta z tej samej nazwy użytkownika i hasła, które używa do systemu Citibank Online. Działania realizowane na Citi Mobile zabezpieczane są przez szyfrowane połączenia protokołem SSL.



/ Citi Handlowy


Źródło:Informacja prasowa

Do pobrania

załącznikpngzałącznikpng
Tematy
MINI pełne przygód.

MINI pełne przygód.

Komentarze (17)

dodaj komentarz
~tybald
Mam rachunek osobisty w Getin Banku i niestety obecnie nie ma aplikacji mobilnej by nim zarzadzac, nie tylko na androidzie ale rowniez na jakimkolwiek innym mobilnym os. Jest aplikacja dla firm...
~kamis
wejdź sobie do Android Market znajdź iGetin, zainstaluj i będziesz korzystał.
być może zrobili to głównie dla firm ale podobnie jak www.gb24.pl korzystają zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa jak i osoby fizyczne i tak też jest w przypadku iGetin moga korzystać zarówno firmy jak i osoby fizyczne i to bezpłatnie wykorzystując
wejdź sobie do Android Market znajdź iGetin, zainstaluj i będziesz korzystał.
być może zrobili to głównie dla firm ale podobnie jak www.gb24.pl korzystają zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa jak i osoby fizyczne i tak też jest w przypadku iGetin moga korzystać zarówno firmy jak i osoby fizyczne i to bezpłatnie wykorzystując ten sam identyfikator to samo hasło oraz tą samą kartę TAN
~Tybald odpowiada ~kamis
Od niedawna jestem Klientem Getin..., moj identyfikator i haslo nie dzialaja po sciagniecu apliakcji. Zapytalem w Getinie i powiedzieli mi, ze nie ma takiej aplikacji..., ze jest w przygotowaniu...:(
~kamis odpowiada ~Tybald
to pewnie przez to że Getin Noble Bank ma dwie bankowości jedną z Getin Banku czyli strona www.gb24.pl i Ci mają iGetin a były Noble Bank strona getinonline.pl jeszcze tej bankowości nie posiadają.
~Biznes
Ja udałem się do placówki i podpisałem umowę na internetową obsługę konta osobistego, dostałem kartę TAN i hasło, na infolinii podano mi, że aplikacja po ściągnięciu z ANDROID MARKET instaluje się bez problemów co okazało się prawdą. Warunkiem posiadania możliwości obsługi konta przez aplikację iGetin jest dostęp do internetowego Ja udałem się do placówki i podpisałem umowę na internetową obsługę konta osobistego, dostałem kartę TAN i hasło, na infolinii podano mi, że aplikacja po ściągnięciu z ANDROID MARKET instaluje się bez problemów co okazało się prawdą. Warunkiem posiadania możliwości obsługi konta przez aplikację iGetin jest dostęp do internetowego systemu o nazwie GB24! Podobno jest to związane z tym, że system na telefony wymaga karty TAN tak jak konto w systemie internetowym. Pani w infolinii podała mi informacje, że aplikacja jest dedykowana dla małych firm i osób fizycznych i bez dostępu do internetowego konta nie będę mógł obsługiwać swoich rachunków na telefonie. Może to jest problem twój Panie Tybald?
~Tybald odpowiada ~kamis
Moze tak byc ale szum informacyjny przez to niestety jest. Jak zwykly klient ma sie orientowac ktora czesc banku go obsluguje? Powinna byc spojnosc w informacji... A tak czlowiek sie niestety gubi i wprowadzany jest przez bank w blad. Sadze tez, ze ofiara tego zamieszania informacyjnego a w zasadzie braku informacji mogl pasc Citi...
~Tybald odpowiada ~Biznes
Dziekuje, juz otrzymalem wyjasnienie mojego przypadku od Kamis. Szkoda tylko, ze nie od Getin Banku...
~Biznes odpowiada ~Tybald
To fakt, że dziwne aby w banku nie posiadana informacji o takiej aplikacji.
Maja bałagan lub typowe rozdwojenie jaźni.
~Biznes
Widać, że mocno rozgorzała dyskusja między pracownikami zielonego i granatowego :). Jak na tą chwilę to Getin bardziej napiera. Nie wiem czy ma dla klienta znaczenie, która aplikacja jest pierwsza ale ma znaczenie jakość i tu w mojej ocenie aplikacja Getinu wypada lepiej mimo świetnego mechanizmu BUMP w aplikacji CITI. Dodatkowo Widać, że mocno rozgorzała dyskusja między pracownikami zielonego i granatowego :). Jak na tą chwilę to Getin bardziej napiera. Nie wiem czy ma dla klienta znaczenie, która aplikacja jest pierwsza ale ma znaczenie jakość i tu w mojej ocenie aplikacja Getinu wypada lepiej mimo świetnego mechanizmu BUMP w aplikacji CITI. Dodatkowo ten kto wydał zgodę na aplikacje z taką grafiko powinien wylecieć z CITI :(. Nie jestem zwolennikiem Getinu ale pierwszy raz mnie zaskoczyli pozytywnie, nie spodziewałbym się tego po tak mało proklientowskim banku. Obie aplikacje wnoszą powie nowego dla naszego rynku, obie są kierowane do podobnego klienta ale w mojej ocenie iGetin ma kilka ważnych plusów nad głupio nazwaną aplikacją B2T. Prosty przykład problemów z B2T, na LG mam kłopoty z pozycjonowaniem klawiatury, ten sam problem jest z telefonem gdy ma wysuwaną klawiaturę, nie działa aplikacja CITI na tablecie GALAXY. Inny problem jest z iGetin, gdy zadzwoniłem na infolinię to zdziwiona pani stwierdziła, że nie zna takiej aplikacji, dopiero na infolinii od firm wyjaśniono mi co to za aplikacja i że mogę też obsługiwać przez tą aplikacje swój ror. Zaskakujące zachowanie banku. Ze strony CITI zdziwiło mnie to, że aplikacja nie jest dostępna w ANDROID MARKET. Jak widać oba banki muszą się jeszcze dużo napracować a zwłaszcza redaktor, który napisał ten sponsorowany artykuł :).
~kamis
fakt to że Citi nie posiada aplikacji w w ANDROID MARKET to totalna porażka, jak można coś takiego udostępnić? i też potwierdzam że jestem klientem detalicznym i korzystam z aplikacji iGetin. instalacja bezproblemowo login hasło oraz karta TAN ta sama co do gb24 nic nie musiałem dodatkowo aktywować.
naprawdę Getin miło mnie tutaj
fakt to że Citi nie posiada aplikacji w w ANDROID MARKET to totalna porażka, jak można coś takiego udostępnić? i też potwierdzam że jestem klientem detalicznym i korzystam z aplikacji iGetin. instalacja bezproblemowo login hasło oraz karta TAN ta sama co do gb24 nic nie musiałem dodatkowo aktywować.
naprawdę Getin miło mnie tutaj zaskoczył

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki