REKLAMA

Rekomendacja na wagę złota

2016-02-01 02:18
publikacja
2016-02-01 02:18

Pozytywne opinie skutecznie motywują do zakupu. Dorośli Polacy najchętniej dzielą się tymi, które dotyczą spraw ważkich.

fot. thinkstock / / Bankier.pl

Jeżeli Polak ma wydać więcej, to chce być pewien, że pieniędzy nie wyrzuci w błoto. Pyta więc o opinie najbliższe otoczenie, szuka rekomendacji w sieci. Temu zjawisku przyjrzała się Jolanta Tkaczyk, badaczka z Akademii Leona Koźmińskiego, zgłębiająca tajniki komunikacji nieformalnej. Dr Tkaczyk przepytała tysiąc konsumentów w wieku od 15 do 50 lat, którzy dokonali co najmniej jednego zakupu w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. 84 proc. uczestników badania przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę. Natomiast 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do wydatku. Polacy najczęściej polecają wypróbowane produkty i usługi rodzinie, znajomym, przyjaciołom i sąsiadom. Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli, usług medycznych i prawniczych. Negatywne opinie o produktach przekazują znajomym najczęściej osoby w wieku 35-50 lat.

— Zatem to osoby bardziej dojrzałe, gdy są niezadowolone z produktu, są bardziej skłonne do odradzania innym jego zakupu. Te negatywne opinie mają także zwykle większy zasięg od pozytywnych, choć zdecydowanie wolimy polecać produkty, niż zniechęcać do nich — tłumaczy Jolanta Tkaczyk.

Im bardziej badani są zaangażowani w zakup produktu, tym bardziej emocjonalnie podchodzą do rekomendacji.

Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"

Źródło:
Tematy
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~p23
Na takich radach znajomych wizjonerow, ktorym sie ,,cos wydaje'' niejeden juz wyszedl jak Zablocki na mydle....co ja mowie, chyba kazdy juz ma takie doswiadczenia.
~myslmy
Reklama usta- usta jest jedna z najskuteczniejszych na swiecie. Dlatego tez nie dziwia sukcesy finansowe firm z branzy multi- level marketing ( np z najbardziej znanych Amwya, Avon, Oriflame i inne), ktore od wielu lat opieraja sie na takiej rekomendacji.
Ja osobiscie lubie polecac rzeczy, ktore mi sie podobaly. Rowniez odradzam,
Reklama usta- usta jest jedna z najskuteczniejszych na swiecie. Dlatego tez nie dziwia sukcesy finansowe firm z branzy multi- level marketing ( np z najbardziej znanych Amwya, Avon, Oriflame i inne), ktore od wielu lat opieraja sie na takiej rekomendacji.
Ja osobiscie lubie polecac rzeczy, ktore mi sie podobaly. Rowniez odradzam, jesli nie.
ZAWSZE jednak ostrzegam kazdego, kto zechce wysluchac mojej opinii, ze jest ona wylacznie moja i subiektywna. Ktos inny moze miec inne odczucia, dla jednego cos dziala, dla drugiego nie.

Ale najwazniejsza rzecz w tym wszystkim- uzywajmy mozgu i myslmy na codzien, to naprawde nie boli, a ulatwia wiele rzeczy :) Dzieki temu mozemy uniknac wielu przykrych niespodzianek

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki