REKLAMA
TYLKO U NAS

Recenzja Bankier.pl: SMART konto w Bank Smart

Michał Kisiel2014-06-30 06:00analityk Bankier.pl
publikacja
2014-06-30 06:00
Recenzja Bankier.pl: SMART konto w Bank Smart
Recenzja Bankier.pl: SMART konto w Bank Smart

Bank Smart ma za sobą zaledwie kilka tygodni działania, ale zdołał już zwrócić na siebie uwagę poszukiwaczy finansowych okazji. Prosta oferta, koncentracja na bankowości mobilnej i wysokie oprocentowanie konta oszczędnościowego mają wyróżnić go spośród licznej konkurencji. Sprawdziliśmy, jak w praktyce działa nowy biznes twórcy pierwszego wcielenia mBanku.

Bank Smart kieruje swoją ofertę do niezbyt wymagającego, ale technologicznie zaawansowanego klienta. Dostęp do konta możliwy jest tylko za pomocą aplikacji mobilnej, serwisu internetowego oraz bankowości telefonicznej. Gama produktów jest wąska – na razie obejmuje wyłącznie konto osobiste, oszczędnościowe i kartę debetową oraz podobny zestaw usług dla małych firm. Podejście prezentowane przez „bankowy dyskont” ma niezaprzeczalne zalety, ale stwarza także kilka niedogodności.

SMART konto w skrócie

Cennik Banku Smart kusi zerami. Bezpłatne jest prowadzenie ROR-u i konta oszczędnościowego, wydanie i użytkowanie karty debetowej, zlecanie przelewów. Wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce nie są obciążone opłatami do końca roku, a później pierwsze trzy transakcje w miesiącu nadal będą darmowe. Wypłaty za granicą działają na podobnej zasadzie – trzy takie operacje w miesiącu są za darmo.

Obsługa SMART Konta nie jest jednak całkowicie bezpłatna. Prowizję w wysokości 5 zł uiścimy za:

  • zmianę numeru PIN karty (tylko w bankomatach BZ WBK),

  • przelewy zagraniczne,

  • korzystanie z polecenia zapłaty (niezależnie od liczby zleceń).

Od salda na koncie osobistym nie są naliczane odsetki, jednak rachunek oszczędnościowy (SMART Procent) oprocentowany jest na 4 proc. Stawia go to w czołówce kont oszczędnościowych na rynku. Podobnie, jak w wielu instytucjach pierwszy przelew z rachunku w miesiącu jest bezpłatny. Za kolejne operacje płaci się 5 zł.

Do SMART Konta wydawana jest debetowa karta Visa z funkcją płatności zbliżeniowych.

Obsługa rachunku – Internet

System bankowości internetowej Banku Smart sprawia pozytywne wrażenie – jest prosty, prawie pozbawiony grafiki i „wodotrysków”. Nawigacja po nielicznych opcjach nie powinna sprawiać trudności nawet osobom mającym po raz pierwszy do czynienia z bankowością online. Dla przyzwyczajonych do korzystania z serwisów transakcyjnych innych instytucji pewnym zaskoczeniem może być fakt, że na pierwszym ekranie widocznym po zalogowaniu nie widzimy sald rachunków. Jest za to zestaw skrótów do najczęściej wykonywanych operacji.


 


Salda znajdziemy w zakładce „produkty”, która gromadzi informacje o wszystkich wykorzystywanych przez nas usługach. Spotkaliśmy się tutaj z kilkoma dziwnymi zjawiskami. Po transakcji z użyciem karty płatniczej widać od razu, że pomniejszona zostaje kwota do dyspozycji na powiązanym rachunku. Jednak przy tabelce prezentującej karty blokada nie jest widoczna. Co więcej, w naszym przypadku widać było dwie karty zamiast jednej. Nieaktywna karta-widmo miała jako dane posiadacza tylko inicjały.


 

Wśród opcji, których brakuje w systemie bankowości internetowej (a także mobilnej) wymienić można przede wszystkim brak możliwości zmiany numeru PIN (operację da się wykonać tylko w bankomacie) oraz brak możliwości aktywowania karty. Aktywację można wykonać tylko na infolinii, która bywa trudno dostępna. Nam udało się doczekać na połączenie z pracownikiem dopiero za trzecią próbą – wcześniej (mimo komunikatu „jesteś pierwszy w kolejce”) byliśmy rozłączani po kilku minutach oczekiwania.


 

Użytkownika korzystającego z e-bankowości Banku Smart denerwować może także fakt, że po kliknięciu przycisku „wstecz” w przeglądarce zostaniemy wylogowani z serwisu, a zawartość nie skaluje się do rozmiaru okna, co może mieć znaczenie np. dla użytkowników tabletów.

Na pochwałę zasługuje, obok funkcjonalnej szaty graficznej, widoczny w górnej części ekranu licznik odmierzający czas do następnej sesji rozliczeniowej. Dzięki temu wiadomo, kiedy wyjdzie z banku zlecany przez nas przelew. Pod względem zabezpieczenia bankowości internetowej nie ma żadnych nowości – wykorzystywane są jednorazowe hasła SMS.

Obsługa konta przez aplikację mobilną

Niedociągnięć serwisu internetowego pozbawiona jest aplikacja mobilna opisywana już na łamach Bankier.pl wkrótce po premierze Bank Smart. W jej przypadku blokady wyliczone są na ekranie szczegółów rachunku, a zaraz po zalogowaniu widzimy saldo głównego konta.


 

Funkcjonalność aplikacji dla systemu Android nie pozostawia wiele do życzenia. To dobry „mobilny standard”, chociaż niezrozumiałe wydaje się pominięcie np. opcji zmiany PIN karty. Ciekawym dodatkiem jest możliwość wydawania komend głosem, chociaż do większości potrzebnych funkcji dotrzemy szybciej w zupełnie tradycyjny sposób – „pacnięciem” w odpowiednią opcję.

Operacje zlecane z poziomu komórki potwierdzane są z użyciem 8-cyfrowego numeru PIN, tego samego, który wymagany jest do zalogowania się do m-bankowości. To wygodne rozwiązanie, a bezpieczeństwo działania zwiększa fakt, że aplikację wiąże się z konkretnym urządzeniem podczas aktywacji. Nawet jeśli osoba postronna podejrzy PIN, nie będzie mogła dostać się do naszego rachunku ze swojego telefonu.

Konto SMART – wady i zalety

Konto SMART to dobra propozycja, dla poszukujących taniego i prostego zestawu usług bankowych pierwszej potrzeby. Użytkownik ROR-u musi jednak liczyć się z pewnymi ograniczeniami – oferta dodatków jest na razie skromna, chociaż niewykluczone, że będzie się stopniowo powiększać.

Zalety:

  • nieskomplikowany, czytelny system bankowości internetowej i mobilnej

  • niskie koszty utrzymania rachunku i karty debetowej

  • wysokie oprocentowanie depozytów (na koncie oszczędnościowym)

  • brak opłat za podstawowe operacje

Wady:

  • brak możliwości wpłacenia gotówki na konto

  • ograniczony zestaw usług – np. brak przelewów natychmiastowych (wychodzących) płatności pay-by-link, limitu kredytowego w ROR

  • brak niektórych funkcji w kanałach elektronicznych – ustalania PIN dla karty (usługa płatna w tylko w bankomatach BZ WBK), ustalania limitów transakcyjnych kart

  • płatne polecenie zapłaty

Michał Kisiel

Źródło:
Michał Kisiel
Michał Kisiel
analityk Bankier.pl

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z psychologią finansów, analizuje, jak płacą i zadłużają się Polacy. Doktor nauk ekonomicznych, zwolennik idei społeczeństwa bez gotówki. Pomysłodawca finansowego eksperymentu "2 tygodnie bez portfela", w ramach którego banknoty i karty płatnicze zamienił na smartfona. Telefon: 501 820 788

Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (41)

dodaj komentarz
~ODRADZAM
Dla mnie DRAMAT ! Oto dlaczego:
- 3 tygodniowe oczekiwanie na kartę,
- pomimo trzech interwencji telefonicznych od 10 dni czekam na uwolnienie 101 zablokowanych euro, pomimo, że transakcja została rozliczona 5 dni temu (dobrze, że te 101 euro nie brało mi na paliwo na porów z wakacji do Polski)
- brak możliwości wykonania
Dla mnie DRAMAT ! Oto dlaczego:
- 3 tygodniowe oczekiwanie na kartę,
- pomimo trzech interwencji telefonicznych od 10 dni czekam na uwolnienie 101 zablokowanych euro, pomimo, że transakcja została rozliczona 5 dni temu (dobrze, że te 101 euro nie brało mi na paliwo na porów z wakacji do Polski)
- brak możliwości wykonania przelewu przez serwis transakcyjny. System doczepił się np. do tytułu przelewu "Wpłata" (bez polskich znaków "Wplata", przelew też nie został wykonany). Zleciłem przelew przez teleserwis. Konsultant po uzgodnieniach z przełożonymi zapewnił mnie, że opłata 1 euro za zlecenie nie zostanie pobrana, jednak po 5 minutach zadzwonił, że ostatecznie bank pobrał 1 euro opłaty, zaś on przygotował reklamację na zwrot 1 euro.
- rozpatrywanie reklamacji trwa do 30 dni, kiedy to bank bezprawnie zatrzymuje moje pieniądze !

Po niespełna miesiącu nadeszła odpowiedź na reklamację:"
"Szanowny Panie,
W odpowiedzi na przesłane do Banku wiadomości oraz w nawiązaniu do rozmów telefonicznych przeprowadzonych w dniach 19.09.2016 r. i 20.09.2016 r., uprzejmie informuję, iż blokada środków w kwocie 101,00 EUR, która została ustanowiona w dniu 10.09.2016 r. na rachunku o numerze 92 1870 1045 2078 1000 2880 0001, została anulowana.
Za wydłużony czas oczekiwania na anulowanie blokady środków proszę przyjąć przeprosiny.
Jednocześnie informuję, że przelewy na kwoty 101,00 PLN oraz 76,77 PLN, zlecone w dniu 20.09.2016 r. z rachunku o numerze 92 1870 1045 2078 1000 2880 0001, zostały zrealizowane z autoryzowaną przez Pana walutą i w zaakceptowanym przez Pana trybie.
Zaznaczam, iż przed autoryzacją przelewu każdorazowo należy zweryfikować dane formularza przelewu, bowiem zgodnie z Regulaminem rachunków bankowych oraz usług płatniczych dla Klientów Indywidualnych, autoryzacja jest wyrażeniem zgody na dokonanie transakcji płatniczej zgodnie z danymi zawartymi w formularzu.
Mając na uwadze powyższe, Bank nie przychylił się do Pana wniosku o zwrot kwoty 3,47 EUR."

Olewają klientów Inne banki z uwagi na swój dobry wizerunek bez probelmu zwracją takie kwoty.

p.s. Pomimo zapewnień banku sprzed ponad miesiąca, że usunięcie awarii systemu transakcyjnego polegającej na umożliwieniu wykonywania przelewów SEPA jest priorytetem do dnia dzisiejszego niczego nie poprawiono !

NIE POLECAM ! ! !
~ODRADZAM
Dla mnie DRAMAT ! Oto dlaczego:
- 3 tygodniowe oczekiwanie na kartę,
- pomimo trzech interwencji telefonicznych od 10 dni czekam na uwolnienie 101 zablokowanych euro, pomimo, że transakcja została rozliczona 5 dni temu (dobrze, że te 101 euro nie brało mi na paliwo na porów z wakacji do Polski)
- brak możliwości wykonania
Dla mnie DRAMAT ! Oto dlaczego:
- 3 tygodniowe oczekiwanie na kartę,
- pomimo trzech interwencji telefonicznych od 10 dni czekam na uwolnienie 101 zablokowanych euro, pomimo, że transakcja została rozliczona 5 dni temu (dobrze, że te 101 euro nie brało mi na paliwo na porów z wakacji do Polski)
- brak możliwości wykonania przelewu przez serwis transakcyjny. System doczepił się np. do tytułu przelewu "Wpłata" (bez polskich znaków "Wplata", przelew też nie został wykonany). Zleciłem przelew przez teleserwis. Konsultant po uzgodnieniach z przełożonymi zapewnił mnie, że opłata 1 euro za zlecenie nie zostanie pobrana, jednak po 5 minutach zadzwonił, że ostatecznie bank pobrał 1 euro opłaty, zaś on przygotował reklamację na zwrot 1 euro.
- rozpatrywanie reklamacji trwa do 30 dni, kiedy to bank bezprawnie zatrzymuje moje pieniądze !
NIE POLECAM ! ! !
~Joanna
Również odradzam !
Konto bezpłatne,ale obsługa konta tragiczna(Bok umie się grzecznie przedstawić i ewentualnie rozłączyć gdy klient jest zdenerwowany przez ich brak profesjonalizmu)'
Konto otworzyłam 21.06.2016 i do dziś tj. 08.07.2016 nie otrzymałam karty płatniczej do rachunku .Firma przelała mi wynagrodzenie a ja
Również odradzam !
Konto bezpłatne,ale obsługa konta tragiczna(Bok umie się grzecznie przedstawić i ewentualnie rozłączyć gdy klient jest zdenerwowany przez ich brak profesjonalizmu)'
Konto otworzyłam 21.06.2016 i do dziś tj. 08.07.2016 nie otrzymałam karty płatniczej do rachunku .Firma przelała mi wynagrodzenie a ja nie mam karty i muszę kombinować jak koń pod górę by wypłacić pieniądze. Informacje o braku karty docierały do Bok czterokrotnie :
po ok 7 dniach, 14 dniach, 2 razy przez formularz kontaktowy.Chyba nikt tego nie czyta .Mogę wyobrazić co będzie gdy będą jakieś kłopoty przy np.ważnych płatnościach. przelewem
Nie polecam ocena za rozwiązanie problemów 0 !!!
~AndrzejG
Absolutnie odradzam i namawiam do rezygnacji - sparzyłem sie na tym produkcie opłaty i odsetki bóg wie za co brak realizacji wcześniejszych dyspozycji telefonicznych , właśnie reklamuję nieprawnie pobrane opłaty i o oczywiście uciekam z tego ....czegoś
NIE INTERESUJCIE SIĘ TYM CZYMŚ - MOZE TO I BANK ALE TAKIEJ CHAŁY W OBSŁUDZE
Absolutnie odradzam i namawiam do rezygnacji - sparzyłem sie na tym produkcie opłaty i odsetki bóg wie za co brak realizacji wcześniejszych dyspozycji telefonicznych , właśnie reklamuję nieprawnie pobrane opłaty i o oczywiście uciekam z tego ....czegoś
NIE INTERESUJCIE SIĘ TYM CZYMŚ - MOZE TO I BANK ALE TAKIEJ CHAŁY W OBSŁUDZE KLIENTA JESZCZE NIE WIDZIAŁEM
~Gres
Strona internetowa, gdyby była prosta, to byłbym zdecydowanie za, ale ona jest prostacka a to już za dużo. Kontaktu z bankiem praktycznie żadnego poza kolejką na telefon. Zlecanie przelewów to jak wrzucanie banknotu do skrzynki pocztowej w nadziei, że po drugiej stronie ktoś go zaniesie. Jeśli coś nie wyjdzie, to klient ma przewalone.Strona internetowa, gdyby była prosta, to byłbym zdecydowanie za, ale ona jest prostacka a to już za dużo. Kontaktu z bankiem praktycznie żadnego poza kolejką na telefon. Zlecanie przelewów to jak wrzucanie banknotu do skrzynki pocztowej w nadziei, że po drugiej stronie ktoś go zaniesie. Jeśli coś nie wyjdzie, to klient ma przewalone.

Ale ja o czym innym. Dałem się naciąć na "korzystne przewalutowania", od jesieni niedarmowe. 8 stycznia po parunastu minutach udało się dopchać do operatora i zrezygnować z usługi. Tak mi się przynajmniej wydawało, bo nikt się tym nie przejął i nadal co miesiąc obciążają mi konto. Oczywiście o tym, że takową usługę mam aktywną na stronie konta nijak się nie dowiem. Widać ją dopiero jak po kolejnym miesiącu znowu maleje mi stan konta.
~Tomek
Wszytko niby jest za darmo ale dla mnie był to najdroższy bak w jakim miałem konto. Ciągle był problem z logowaniem się i to co chciałem zaoszczędzić na opłatach bankowych wydałem co najmniej podwójnie na koszty połączeń telefonicznych. Jak się dodzwonicie zawsze jesteście drudzy w kolejce i czekacie na połączenie z konsultantem Wszytko niby jest za darmo ale dla mnie był to najdroższy bak w jakim miałem konto. Ciągle był problem z logowaniem się i to co chciałem zaoszczędzić na opłatach bankowych wydałem co najmniej podwójnie na koszty połączeń telefonicznych. Jak się dodzwonicie zawsze jesteście drudzy w kolejce i czekacie na połączenie z konsultantem i znów czekacie i tak lecą minuty. Po otrzymaniu rachunku za telefon macie nadzieję, że to już koniec i nie będzie więcej problemów z logowaniem do konta. kolejny miesiąc powtórka z rozrywki. Szczerze odradzam lepiej zapłacić kilka złotych za prowadzenie konta niż wydawać 20zł za połączenia z konsultantem banku. Zanim skorzystałem z tego banku i czytałem komentarze ludzi myślałem, że to blef i u mnie będzie inaczej ale się przejechałem.
~niezadowolony
Małżonce udało się założyć konto z aktywacją poprzez przelew z innego banku.
Konto jest darmowe ale np. zmiana pinu jest płatna 5 zł. Próbowała zmienić pin do karty 3 razy i dopiero za trzecim się udało, oczywiście prowizję pobrało za wszystkie nieudane operacje. Minusem dużym jest brak szybkich przelewów i płatności w internecie.
Małżonce udało się założyć konto z aktywacją poprzez przelew z innego banku.
Konto jest darmowe ale np. zmiana pinu jest płatna 5 zł. Próbowała zmienić pin do karty 3 razy i dopiero za trzecim się udało, oczywiście prowizję pobrało za wszystkie nieudane operacje. Minusem dużym jest brak szybkich przelewów i płatności w internecie.

Ja próbowałem założyć konto kilka razy ale niestety aktywacja nie powiodła się ponieważ dostawałem odpowiedź że dane się nie zgadzają, co było bzdurą bo skopiowałem dane i sprawdziłem.
Napisałem do nich z zapytaniem ale oni nie mają zwyczaju odpisywać na maile. Zadzwoniłem to odpowiedzieli że nie muszą udzielać odpowiedzi dlaczego bank odrzuca wniosek.
Po takim potraktowaniu już wiem że nie jest to poważna bankowość i strach tam cokolwiek trzymać.
Żona będzie zamykać u nich konto.
~Jurek
mogłeś przecież prze kuriera otworyzć konto w banku smart - tak jak ja bo też miałęm rozbieżności w adresie. A odnośnie zmiany pinu to według mojej oceny trzeba było zgłosić reklamację. mysle ze bank sprawdziłby czy zmiany rzeczywiście nie doszły do skutku i oddałby opłatę. Ale przyczepianie się do opłat za zmiane pinu jest bez sensu,mogłeś przecież prze kuriera otworyzć konto w banku smart - tak jak ja bo też miałęm rozbieżności w adresie. A odnośnie zmiany pinu to według mojej oceny trzeba było zgłosić reklamację. mysle ze bank sprawdziłby czy zmiany rzeczywiście nie doszły do skutku i oddałby opłatę. Ale przyczepianie się do opłat za zmiane pinu jest bez sensu, ponieważ zawierając umowę powinieneś przeczytać tabelę. a jesto to w niej - bo czytałęm ;p - tak wiem, że w innych bankach jest to za darmo, ale w nich nie jest już za darmo to co w Banku SMART :) więc warto poświęcić raz te 5 złotych. przynajmniej według mojej oceny. nie lubię wieszania psów na wszystkim za coś co w większości wynika z winy użytkowników. i tak widze niedociągniecia banku, ale plusów jest więcej :)
~alina
jestem zadowolona z współpracy z bankiem. Jest to dobre rozwiązanie dla podróżujących. ja szczerze mówiąc nie znalazłam tansiej opcji w płatności w euro niż bank smart. różnica kilka groszy i już nie opłaca się wymieniac w kantorze.
~misek12
założyłem konto. już 4 razy kontaktowałem się z infolinią banku smart - zawsze kompetentnie udzieli odpowiedzi. Tak, wiem i powtierdza, ze oczekiwania na infolinii istnieje - nie ma sie co oszukiwać - ale kogo to obchodzi jak teraz polączenia są za darmo. no nie wierzę w to, zę każdy klinet w banku smart ma karte na doładowaniu.założyłem konto. już 4 razy kontaktowałem się z infolinią banku smart - zawsze kompetentnie udzieli odpowiedzi. Tak, wiem i powtierdza, ze oczekiwania na infolinii istnieje - nie ma sie co oszukiwać - ale kogo to obchodzi jak teraz polączenia są za darmo. no nie wierzę w to, zę każdy klinet w banku smart ma karte na doładowaniu. to jakaś prehistoria.

Powiązane: Recenzja Bankier.pl

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki