REKLAMA

Pracownicy Fiata w Tychach do zwolnienia. Jest porozumienie ws. odejść

2024-01-25 13:56
publikacja
2024-01-25 13:56

Władze likwidowanej bielskiej spółki FCA Powertrain i związkowcy porozumieli się w czwartek w sprawie warunków odejść wszystkich, 468 pracowników. Rzecznik fabryk Stellantis w Polsce Agnieszka Brania podała, że produkcja zostanie tam wygaszona w bieżącym roku.

Pracownicy Fiata w Tychach do zwolnienia. Jest porozumienie ws. odejść
Pracownicy Fiata w Tychach do zwolnienia. Jest porozumienie ws. odejść
fot. bibiphoto / / Shutterstock

„Negocjacje zakończyły się podpisaniem porozumienia. Pracownicy otrzymali możliwość przejścia do innych naszych fabryk. To łączy się z wsparciem finansowym. (…) Pracownicy, którzy się na to nie zdecydują, bo różne są sytuacje życiowe, otrzymają możliwość skorzystania z korzystnych pakietów odejść. Obejmują wielokrotność wynagrodzenia miesięcznego, która pozwala zabezpieczyć okres transformacji zawodowej. (…) Pracownicy mają czas na podjęcie decyzji do końca lutego” – powiedziała PAP Agnieszka Brania.

Przedstawicielka Stellantis (właściciela między innymi FCA Powertrain Poland – PAP) dodała, że wysokość odpraw zależna jest od stażu pracy. Powiedziała również, że wynegocjowana została podwyżka płac, która obowiązuje od 1 stycznia bieżącego roku.

Wanda Stróżyk, szefowa struktury międzyzakładowej Solidarności, która zrzesza związkowców ze spółek należących do Stellantis, powiedziała PAP, że pracownicy, którzy zdecydują się odejść otrzymają – w zależności od stażu - od 8 do 24 miesięcznych wynagrodzeń. Osoby, które podejmą pracę w innej fabryce Grupy, otrzymają odprawę w wysokości od 12 do 14 pensji.

Stróżyk powiedziała, że pierwsza grupa odejdzie w marcu. Jej zdaniem, będzie to około 100-140 osób. Druga, obejmująca niemal wszystkich pozostałych - w czerwcu. „Likwidacja potrwa do końca roku. Być może pojedyncze osoby zostaną do tego czasu” – dodała.

Szefowa Solidarności powiedziała, że wynegocjowana podwyżka dla każdego pracownika, która obowiązuje od 1 stycznia, wynosi 750 zł brutto.

Bielski FCA Powertrain wytwarza silniki spalinowe, wykorzystywane w samochodach osobowych.

Informację o postawieniu spółki FCA Powertrain Polska w stan likwidacji strona związkowa otrzymała 3 stycznia. Zwolnienia grupowe obejmą całą, 468-osobową załogę. Związkowcy w wydanym wówczas komunikacie podali, że likwidator Andrzej Tokarz poinformował ich, iż „przyczyną decyzji o likwidacji jest wprowadzenia przez Komisję Europejską regulacji dotyczących emisji spalin silników spalinowych, spadek zamówień na silniki spalinowe, czego konsekwencją jest podjęta przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników w dniu 2 stycznia 2024 roku uchwała (…) o rozwiązaniu spółki”.

Agnieszka Brania powiedziała w czwartek, że produkcja w fabryce „zostanie wygaszona w ciągu bieżącego roku”. (PAP)

Autor: Marek Szafrański

szf/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (19)

dodaj komentarz
maxykaz
I gdzie teraz ta SSolidarność będzie żerować?
vacarius
Pracownik który sam się nie zwalnia to zły pracownik. Obijali się to produkcja była nie opłacalna a co co się nie obijali pewnie już wcześniej sami odeszli.
wiadrogwozdzi
znika fabryka w BIELSKU - a wy piszecie o Tychach. To ze zniknie bylo wiadome juz podczas laczenia PSA z FCA. PSA miala fabryke, jeszcze od czasow GM w Tychach silnikow. FCA w BIELSKU miala swoje. Silniki puretech z grupy PSA wyparly produkty PT (wiecej modeli bylo na puretechach/podobno sa lepsze). Nalezy tez docenic swietna lokalizaje znika fabryka w BIELSKU - a wy piszecie o Tychach. To ze zniknie bylo wiadome juz podczas laczenia PSA z FCA. PSA miala fabryke, jeszcze od czasow GM w Tychach silnikow. FCA w BIELSKU miala swoje. Silniki puretech z grupy PSA wyparly produkty PT (wiecej modeli bylo na puretechach/podobno sa lepsze). Nalezy tez docenic swietna lokalizaje PowerTrain - no nie sa to tereny poza miejskie, stare hale, brak opcji na rozbudowe).

Robicie jakis szum, tylko po co? Kto chcial w PT, to dostal odprawy (do 24 mcy) lub przenosiny: Tychy - dwa zaklady: silknik/karoserie; Gliwice.

Pelen podziw dla autora tekstu!
wnr
Do redaktora: Tychy i Bielsko to dwa rożne miasta, chyba że w tym tytule chodzi o zwiększenie klikalności...
wiadrogwozdzi
caly ten artykul to pokaz wybitnego dziennikarstwa :)
bha
Cóż..... Rynkowa coraz szersza optymalizacja nie tylko kosztów pracy. Niestety
infinityhost
Wyjście z domu niewoli mój drogi Watsonie
zoomek odpowiada infinityhost
to teraz co -pora ulać złotego cielca?
karbinadel
I pomyśleć, że produkty tej fabryki były najchętniej kupowanymi modelami w Polsce. I to bynajmniej nie za komuny, lecz jeszcze kilkanaście lat temu
wiadrogwozdzi
w 2003 powatal PowerTrain - zadnych "modeli" tam nie produkowane, silniki 1.3d i 2cylindrowe benzyny 0,9, od 2000 zaden samochod z tamtad nie wyjechal. takze jakie to wspaniale modele kilkanascie lat temu opuszczaly ta fabryke?
fabryka w bb to samochodowy technologiczny trup - w `90 wyspawane budy jechaly do tychow na
w 2003 powatal PowerTrain - zadnych "modeli" tam nie produkowane, silniki 1.3d i 2cylindrowe benzyny 0,9, od 2000 zaden samochod z tamtad nie wyjechal. takze jakie to wspaniale modele kilkanascie lat temu opuszczaly ta fabryke?
fabryka w bb to samochodowy technologiczny trup - w `90 wyspawane budy jechaly do tychow na lakiernie, bo lakiernia w Bielsku nie pozwalala malowac metalicznymi lakierami. Produkcja silnikow w starych halach byla mozliwa i do poki byl popyt - produkowala.

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki