
Po ostatnich inwestycjach w PCdoc, Cuppon.pl i Grono.net, fundusz Xevin Investments skierował swoje kroki w stronę rozwiązań umożliwiających analizę i zarządzanie stronami marek na Facebooku. Podmiot zainwestował w narzędzie FanpageAd, który umożliwia dokładną selekcję monitorowanych stron, jak również łączenie fanpage w dowolne grupy. Dzięki aplikacji użytkownik może określić takie wskaźniki jak share of voice informujący o tym jaki jest udział danej marki w całkowitej komunikacji reklamowej kategorii produktowej. Narzędzie na bieżąco aktualizuje także informacje o zasięgu marki czy przyroście liczby fanów.
Pozyskany kapitał ma być przeznaczony głównie na rozwój nowych funkcjonalności, w tym służących zarządzaniu budżetami lub aplikacjami reklamowymi. Dzięki wykorzystaniu algorytmów językowych opracowanych przez IRC, spółka zamierza pozyskiwać klientów agencyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. - Rozwiązanie facead i IRC ma ogromny potencjał. Obserwowaliśmy ten segment, który charakteryzuje się dynamicznym wzrostem i jesteśmy przekonani, że zgłaszane zapotrzebowanie przez klientów na tego typu narzędzia, przełoży się na zyski i to w relatywnie krótkim czasie – mówi Radosław Czyrko z funduszu Xevin Investmenst.
30 proc. udziałów projektu Brand24 objęła spółka CAM Media. Głównym zadaniem aplikacji jest błyskawiczne wychwytywanie wszelkiego typu dyskusji, reklamacji, czy uwag związanych z wybraną marką / produktem. Narzędzie daje także możliwość obsługi klientów skupionych w ramach platform społecznościowych oraz na forach dyskusyjnych i blogach. - Wsparcie inwestora to duży krok naprzód. Od jakiegoś czasu poszukiwaliśmy podmiotu, który wniesie do naszego projektu nie tylko gotówkę, ale również skuteczne struktury sprzedażowe – mówi Michał Sadowski, twórca Brand24. Utworzona spółka zamierza w perspektywie 1-2 lat wejść na rynek NewConnect. Planowany jest także start globalnej, anglojęzycznej wersji narzędzia. Warto przypomnieć, że pomysłodawca narzędzia wcześniej współtworzył serwis Patrz.pl oraz zarządzał grupą Pino.pl.
Komentuje Bartłomiej Knichnicki, firma Volante | |
Interesujące jest, że projektem Brand24 na tak wczesnym etapie rozwoju zainteresował się inwestor branżowy. Musi mocno wierzyć w pozytywne zakończenie fazy testów. Ale Cam Media jest znana z inwestycji w ciekawe projekty. W zeszłym roku zainwestowali m.in. w Adumę (spółkę wytwarzającą różnego rodzaju systemy interaktywne i dotykowe, stosowane m.in. w reklamie). Wsparcie takiego inwestora z pewnością powinno pozwolić Brand24 na odskoczenie konkurencji (BrandoMetr, mobuzzer, Sentymetr) i pozyskanie istotnych klientów. |
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl
g.marynowicz@bankier.pl
» 135 tys. zł za domenę - czy padnie nowy rekord?
» Moda na alternatywne inwestowanie
» Młode wilki w internecie, czyli 6 pomysłów na e-biznes