REKLAMA

Polisy komunikacyjne nie tanieją, pomimo rosnącej konkurencji

2005-11-28 10:10
publikacja
2005-11-28 10:10
Firmy ubezpieczeniowe oferujące polisy komunikacyjne zaczynają coraz ostrzej walczyć o klientów. Bony pieniężne, jednorazowe zniżki czy przyspieszenie czasu likwidacji szkód to tylko niektóre z pomysłów na przyciągnięcie klienta. Niestety nie powoduje to spadku cen polis ubezpieczeniowych.

Na polskim rynku działa kilkanaście firm oferujących polisy komunikacyjne i każda z nich chce skorzystać na rosnącym rynku wartym około 10 mld zł. Firmy robią więc wszystko by pozyskać nowych klientów lub przynajmniej zatrzymać tych klientów, na których im zależy, czyli takich, którzy do tej pory nie mieli wypadków.

Firmy oferują różnego rodzaju prezenty swym klientom. Link 4 oferuje obecnie jednorazowy upust przy zakupie polisy. Pozostali ubezpieczyciele nie pozostawają w tyle. Coraz częściej przy zakupie OC można otrzymać bezpłatnie darmową zieloną kartę lub Assistance.

Hestia Ergo, na zwołanej ostatnio konferencji prasowej przedstawiła swój nowy system likwidacji szkód. Firma zaproponowała swoim klientom możliwość zgłaszania szkody przez telefon. Skróciła także dwukrotnie czas likwidacji szkody. Na decyzję o odszkodowaniu klient będzie czekał najwyżej 14 dni. System ma podwyższyć jakość obsługi oraz zwiększyć lojalność klientów.

Także PZU, spółka, która kontroluje połowę rynku ubezpieczeń w Polsce, zapowiada na styczeń wprowadzenie zmian w ofercie dla kierowców. Tomasz Fil, rzecznik PZU twierdzi: „Pokażemy klientom, że u nas OC to nie tylko obowiązek, ale i przywileje. Pojawi się nowa jakość obsługi klienta i taryfa.”

PZU w ostatnim czasie usprawnił już system likwidacji szkód, a obecnie zajmuje się wdrażaniem systemu telefonicznego zgłaszania szkód. Firma uruchomiła także sieć naprawczą, która zapewnia 12-miesięczną gwarancję na wymienione części.

Ostra rywalizacja prowadzona przez firmy nie spowoduje raczej obniżenia cen polis ubezpieczeniowych. Firmy oferują, co prawda upusty, ale są one raczej jednorazowe. W Warcie, np. klient, który zmieni ubezpieczyciela otrzyma 10- proc. rabat ale tylko w pierwszym roku.

Ubezpieczyciele zgodnie przyznają, że nie wdadzą się w wojnę cenową. Zamierzają konkurować jakością, a nie ceną usług.

A.O.
Na podstawie: “ Gazeta Wyborcza” Andrzej Stec, „Ubezpieczyciele konkurują, ale polisy nie potanieją”
Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki