Polaqua wybrana do kontynuacji budowy południowego wylotu z Warszawy na S7

Firma Polaqua została w piątek wybrana, by kontynuować projektowanie i budowę południowego wylotu z Warszawy będącego częścią drogi ekspresowej S7 - poinformowała w piątkowym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

(GDDKiA)

"Oferta firmy Polaqua została dziś wybrana jako najkorzystniejsza w powtórnym przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem)" - napisano w komunikacie. "Jeszcze jeden krok i rozpoczynamy budowę S7 Lotnisko - Lesznowola" - dodano.

Poinformowano, że przekazywana jest dokumentacja do Prezesa Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. "Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę" - zapowiedziano.

Jak podano, zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). "Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu" - dodano.

Wcześniej w piątek resort infrastruktury poinformował, że minister Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln zł. Chodzi o odcinek od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola. Decyzja ministra związana jest z tym, iż najkorzystniejsza oferta, która wpłynęła na przetarg na dokończenie robót na tym odcinku, przekraczała kwotę zarezerwowaną na ten cel przez GDDKiA.

W maju ub. r. Dyrekcja odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą budowy tego odcinka trasy - firmą Rubau Polska. W kolejnym przetargu na dokończenie robót najkorzystniejszą ofertę, o wartości 457,3 mln zł, złożyła spółka Polaqua. Oferta ta przekraczała jednak kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania przez GDDKiA.

Pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7, czyli od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem), ma mieć ok. 6,6 km i dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola oraz osiem wiaduktów i kładka pieszo-rowerowa.

Budowa drogi ekspresowej Warszawa–Grójec o długości 29,3 km została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: pierwszy, liczący 6,6 km odcinek od lotniska do Lesznowoli, drugi - o długości 14,8 km z Lesznowoli do Tarczyna Północ i trzeci blisko ośmiokilometrowy fragment trasy z Tarczyna Północ – do początku obwodnicy Grójca.

Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową. Ukończenie odcinków Lesznowola - Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca jest planowane w I połowie 2021 r., natomiast z trasy Lotnisko - Lesznowola kierowcy skorzystają w 2022 r. (PAP)

Autor: Marcin Musiał

mmu/ skr/

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 4,4% I 2020
PKB rdr 3,1% IV kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,5% I 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 282,8 zł I 2020
Produkcja przemysłowa rdr 1,1% I 2020

Znajdź profil