Wszystko wskazuje, że tak. Badania pokazują, że Polacy w większości po świąteczne zakupy wybiorą się do supermarketów lub zrobią je w sieci. W dodatku deklarują, że w tym roku wydadzą więcej pieniędzy na świąteczne prezenty – firmy działające w sieci mają więc o co walczyć.
Internet odgrywa bowiem kluczowa rolę we wszystkich etapach zakupów prezentów. To właśnie w sieci wielu z nas szuka inspiracji (74 proc. respondentów), a gdy już znajdzie upatrzony upominek – często decyduje się na jego zakup. W tym roku około 30 proc. Polaków deklaruje, że dokona zakupów właśnie przez internet – to o prawie 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Coraz więcej konsumentów przekonuje się do tego sposobu dokonywania świątecznych zakupów. Spowodowane jest to przede wszystkim nabieraniem przez nich zaufania do bezpieczeństwa płatności i dostaw.
Według badań Deloitte z tego roku Polacy deklaruja, że zamierzają wydać na prezenty sumę około 445 euro. To więcej niż nasi sąsiedzi ze Słowacji ale mniej niż Czesi (495 euro) i zdecydowanie mniej niż Anglicy (750 euro). Najchętniej będziemy znajdowali pod choinką: kosmetyki, słodycze i książki.
Sprzedawcy w internetowych sklepach nie podzielają nastrojów pesymistycznych i spodziewają się wzrostu sprzedaży za cały 2010 rok na poziomie 12%-15%. Okres świąteczny jak zwykle jest czasem "żniw" w e-commerce i pewnie podobnie jak w zeszłym roku będą sklepy, w których sprzedaż w listopadzie i grudniu wynosić będzie 30%-40% sprzedaży z całego roku.
Polscy konsumenci uwielbiają e-commerce, pokochali bankowość elektroniczną i e-aukcje. Nic nie wskazuje żeby e-commerce w Polsce nie rozwijał się tak dynamicznie jak w pozostałych krajach UE.
Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl
» Załóż sklep internetowy w zaledwie 30 sekund!
» A prezenty kup w sieci...
» Szara strefa e-handlu


























































