REKLAMA

Podróże, kluby fitness czy prywatne żłobki. Z tym przychodzimy do rzecznika praw konsumentów

2021-01-14 06:38
publikacja
2021-01-14 06:38
fot. View Apart / Shutterstock

W 2020 roku była cała masa spraw związanych ze świadczeniem usług turystycznych, z lotami, usługami klubów fitness czy prywatnymi żłobkami – powiedziała PAP Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów. Poza tym najwięcej spraw, którymi zajmowało się biuro rzecznika, dotyczyło - jak zwykle - umów sprzedaży i usług, np. remontowych.

Stołeczny magistrat informował, że miejski rzecznik konsumentów udzielił w 2020 r. ok. 12,5 tys. porad, a także przeprowadził 2,2 tys. interwencji u przedsiębiorców; wpłynęło do niego 3 tys. wniosków.

"To są zwykle spory między konsumentem, czyli osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej a przedsiębiorcą – sprzedawcą, usługodawcą. Najwięcej spraw, którymi zajmuje się zwykle biuro, dotyczy umów sprzedaży i usług, np. remontowych" – powiedziała Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów w stolicy, pytana, z jakimi problemami zgłaszali się w 2020 r. warszawscy konsumenci.

"Wachlarz problemów, z którymi zgłaszają się do nas konsumenci, jest nieograniczony" – podkreśliła. Jak dodała, około połowa dotyczy umów sprzedaży, kiedy ktoś kupił jakiś towar i jest on wadliwy, a sprzedawca nie uznaje reklamacji. Reszta dotyczy usług w szerokim zakresie, jak choćby te związane z remontami.

Dopytana, czy zwykle udaje się pomóc konsumentom, którzy o to proszą, stwierdziła, że "większość naszych interwencji jest skuteczna". Zastrzegła jednak, że nie zawsze konsument ma rację. "Nasza rola sprowadza się do negocjacji. Nie mamy uprawnień władczych. Rzecznik jest takim negocjatorem między konsumentem a przedsiębiorcą" – przypomniała.

Pytana, z jakimi problemami najczęściej zwracali się mieszkańcy stolicy w 2020 r., rzecznik poinformowała, że była "cała masa spraw" związanych ze świadczeniem usług turystycznych, z lotami samolotowymi, usługami klubów fitness czy prywatnymi żłobkami.

Podstawową formą działalności miejskiego rzecznika jest udzielanie konsumentom bezpłatnych porad dotyczących ich praw. Są to porady osobiste, telefoniczne lub za pośrednictwem e-maili. (PAP)

autorka: Natalia Kamińska

nmk/ jann/

Źródło:PAP
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki