Po półtora roku stosowania RLAH (Roam Like at Home) straty operatorów przestały rosnąć - podał Urząd Komunikacji Elektronicznej w raporcie.


Zasada RLAH (Roam Like At Home) zaczęła obowiązywać 15 czerwca 2017 roku w wyniku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Zgodnie z powyższą zasadą korzystanie z usług telekomunikacyjnych w trakcie okresowych podróży na terenie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego powinno być rozliczane na takich samych zasadach jak w kraju, a zatem bez dodatkowych, innych niż stawki krajowe, opłat za wykonywane rozmowy, SMS-y oraz korzystanie z internetu.
Przeczytaj także
"Po półtora roku obowiązywania zasady Roam Like at Home (RLAH) straty operatorów z tytułu świadczenia detalicznych usług roamingu w EOG przestały rosnąć. W drugiej połowie 2018 roku łączna strata operatorów zmniejszyła się o ok. 11 mln zł. z 307,7 mln zł. odnotowanych w pierwszym roku do 297 mln zł" - napisał UKE w raporcie.
UKE podaje, że jest to efekt poprawy sytuacji na wielu płaszczyznach.
"Obserwujemy wzrost przychodów detalicznych oraz z tytułu świadczenia usług hurtowych, przy równoczesnym spadku kosztów zakańczanego ruchu. Nadal największym składnikiem kosztów operatorów pozostają hurtowe opłaty za niezbilansowany ruch w roamingu" - napisał UKE. (PAP Biznes)
map/ asa/