REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Personal shopper - nowy sposób na biznes

Katarzyna Waś-Smarczewska2010-03-15 16:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2010-03-15 16:00
7 sekund – podobno tyle wystarczy nam, by ocenić drugą osobę i wyrobić sobie o niej wstępną opinię, która rzutuje potem na dalszą znajomość. Warto zainwestować w siebie tak, aby pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Pomoże w tym personal shopper.

Personal shopper to nowy sposób na biznes. Stylista do wynajęcia - bo to między innymi oznacza to określenie - zrobi za ciebie albo wspólnie z tobą ubraniowe zakupy, nauczy cię dobierać stroje do twojej sylwetki, przejrzy twoją szafę i wskaże, czego już dawno należało się pozbyć, przeprowadzi analizę kolorystyczną czy odmieni cię nie do poznania.

Nowa profesja na polskim rynku

Instytucja personal shoppera pojawiła się na polskim rynku niedawno, ale rozwija się bardzo prężnie. Z pewnością profesję tę rozsławiły dodatkowo liczne programy telewizyjne adaptowane do polskiej telewizji zza granicy. Zaczęło się programów, w których pod okiem chirurgów plastycznych, trenerów, kosmetyczek, fryzjerów i makijażystów zaniedbane gospodynie domowe otrzymywały prawdziwą metamorfozę wyglądu.



Potem na tapecie pojawiły się propozycje, w których uczono ludzi, jak dobrze się ubrać - już niekoniecznie robiąc im przy tej okazji odsysanie tłuszczu czy wygładzanie zmarszczek. W samym tylko TVN Style oglądać można było "Jak dobrze wyglądać nago", "Jak się nie ubierać" czy Trinny i Susanah".

Powiedz szefowi, jak ma się ubierać

Z oferty personal shopperów mogą skorzystać zarówno panie, jak i panowie, osoby indywidualne i firmy. To doskonała alternatywa dla wszystkich tych, którzy chcą lub muszą wyglądać dobrze, ale sami nie radzą sobie z dobieraniem ubrań, dodatków. Coraz popularniejsze wśród pracowników firm są usługi profesjonalnych stylistów wizerunku. Personal shopper wyjaśni zasady dress code'u, które obowiązują w pracy na różnych stanowiskach, nauczy, co wypada, a czego nie wypada włożyć na daną okazję, co oznaczają dane kolory. To właśnie ta osoba jako jedyna może wyjaśnić szefowi, że jego krawat z Kaczorem Donaldem niekoniecznie nadaje się na ważne spotkanie, a buty należy czyścić codziennie, a asystentkę nauczy, że zbyt agresywny makijaż i wyzywające dekolty nie są na miejscu na jej stanowisku pracy.

Ile kosztuje współpraca ze stylistą?

Beata i Małgosia (szoperki.pl) za wspólne trzygodzinne zakupy policzą 300 zł, każda kolejna godzina to już 80 zł. Jeśli nie lubisz biegać od sklepu do sklepu, przymierzać, wybierać, za 500 zł panie dostarczą do domu wyselekcjonowane propozycje, za 200 zł zrobią nam przegląd szafy, za 150 zł doradzą nam, co pasuje do naszej sylwetki. Za 200-400 zł dostaniemy metamorfozę, istnieje także możliwość spotkania w grupie oraz wykupienia usług w postaci bonów upominkowych.

Firma Qfer Pracownia zaś za 100 zł wykona analizę strukturalną kształtu twarzy, a metamorfozy kosztują tu od 200 do 1500 zł. Robi wrażenie. Firma pani Magdaleny Sancewicz liczy sobie 200 zł za pierwszą godzinę i 150 zł za każdą następną, a w cenę wliczona jest: rozmowa wstępna, koszt dojazdu stylistki na terenie Warszawy i okolic, omówienie aktualnych trendów w modzie, porady dotyczące stylizacji ubioru, pomoc i towarzyszenie podczas zakupów, porady na temat fryzury i makijażu.

Dla kogo to zajęcie?

Personal shopping to prost wymarzona praca dla osób kochających zakupy. Jednak oprócz tzw. smykałki do wybierania ubrań i miłości do przekopywania sklepowych półek przyda się jeszcze wiedza z zakresu kreowania wizerunku, stylizacji, a nawet psychologii, ubraniowe metamorfozy wiążą się bowiem w większości ze zmianą samooceny, podejścia klienta do siebie samego i do ludzi, zaakceptowania się w nowym wydaniu. Nie bez przyczyny mówi się, że personal shopper to połączenie najlepszej przyjaciółki z biznesowym kontrahentem.

Katarzyna Waś
Bankier.pl
Źródło:
Katarzyna Waś-Smarczewska
Katarzyna Waś-Smarczewska
redaktor Bankier.pl

Redaktor prowadząca Bankier.pl, wydawca. W zespole Bankier.pl od 2008 roku. Absolwentka wrocławskiej polonistyki i specjalizacji edytorskiej, dyplom o komunikacji internetowej obroniła u prof. Jana Miodka. Od lat blisko tematyki finansowej. Chce, aby Bankier.pl był najlepszym źródłem informacji - podanych językiem zrozumiałym także dla osób, które nie mają wykształcenia ekonomicznego, a chcą znać i rozumieć zagadnienia dotyczące finansów.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki