Oceń banki z redakcją Bankier.pl

redaktor naczelna Bankier.pl

Jeśli bank prosi swoich klientów o internetowe wsparcie, to wiedz, że finał "Złotego Bankiera" już blisko. Rozpoczęło się doroczne głosowanie, w którym internauci wskazują liderów w bankowości. Oceniać można najlepsze kampanie reklamowe, działalność w mediach społecznościowych i najciekawsze inicjatywy społeczne w tej branży. Na głosujących czekają nagrody. 

Jak co roku, redakcje Bankier.pl i "Puls Biznesu", organizatorzy największego badania sektora bankowego "Złoty Bankier", oddają głos swoim czytelnikom, zachęcając do wspólnego wybrania najlepszych banków. W ramach tegorocznej, 10. edycji rankingu internauci będą mieli czas na wskazanie najlepszych instytucji do 17 marca (do godz. 23:59).

[Aktualizacja] Walka jest zacięta. To już ostatnie chwile na oddanie głosów w plebiscycie i zgarnięcie nagród! ZAGŁOSUJ NA NAJLEPSZE BANKI »

Mimo tendencji do popadania w sztampę są banki, które odważnie proponują zupełne nowości - komentują tegoroczne kandydatury branżowi eksperci. Ich opinie również złożą się na finalne noty dla banków i układ miejsc na podium.

Głosowanie w plebiscycie "Złoty Bankier 2019" potrwa do 17 marca
Głosowanie w plebiscycie "Złoty Bankier 2019" potrwa do 17 marca (Bankier.pl )

Jak zagłosować

Do przyznania są trzy statuetki. Trafią one do banków, które zdobędą największą liczbę głosów internautów oraz najwyższe noty od ekspertów w ramach trzech kategorii:

  • Najlepszy spot reklamowy

  • Bank wrażliwy społecznie

  • Najlepszy bank w social media.

Zgłoszone przez banki reklamy, opisy inicjatyw CSR-owych oraz profile w mediach społecznościowych są dostępne na stronie głosowania - www.zlotybankier.pl.

Wszyscy, którzy wezmą udział w głosowaniu, a także zostawią swój adres e-mail i odpowiedzą na pytanie konkursowe, będą mieli szansę na wygranie jednej z 30 nagród.

Zagłosuj na najlepsze banki na www.zlotybankier.pl »

Podobnie jak w minionych latach, o głosy swoich klientów aktywnie walczą również same instytucje. W poprzednich edycjach rankingu do oddawania głosów klientów namawiano zarówno na stronach WWW banków, w systemach bankowości internetowej czy mobilnej, jak w mediach społecznościowych. Nie inaczej jest w tym roku. "To Twój głos może zdecydować o naszym zwycięstwie" - pisze w wysłanym na telefony klientów pushu jeden z banków. "Oddaj swój głos na nasz bank" - zachęca inny na swojej stronie internetowej. "Zagłosuj na nas w trzech kategoriach Rankingu Złoty Bankier" - lada moment będzie nawoływała jedna z instytucji w serwisie Facebook. Za nimi z pewnością pójdą i inni.

Kogo wybrać

W ramach 10. edycji rankingu "Złoty Bankier" można głosować na 15 reklam, 14 inicjatyw prospołecznych oraz 12 profili banków w mediach społecznościowych. Czym kierować się, wybierając najlepszych? Rynkowi eksperci twierdzą, że wskazania nie będą ani oczywiste, ani proste.

– Sektor bankowy jest jednym z najbardziej konserwatywnych, jeśli chodzi o reklamę. Wciśnięty w sztywne ramy, często popada w sztampę. Czasami konsumentom wręcz trudno przyporządkować poszczególne reklamy do konkretnych marek, ponieważ posługują się one tymi samymi motywami, budując bliźniacze narracje. Są to najczęściej historie opowiadające o wizycie w placówce bankowej lub, od stosunkowo niedawna, o korzystaniu z aplikacji mobilnej. Dodając do tego częstotliwość, z jaką nadawane są te reklamy, sektor bankowy jest zawsze w czołówce, jeśli chodzi o wydatki reklamowe, trudno dziwić się znużeniu konsumentów – mówi Marcin Małecki z NowyMarketing.pl, który jest Patronem tegorocznej edycji rankingu "Złoty Bankier" i zasili grono ekspertów oceniających banki w ramach kategorii "Najlepszy spot reklamowy".

– Na szczęście są marki, które zamknięte w ramy gatunku “reklama banku” potrafią poruszać się w nich w bardzo pomysłowy i niebanalny sposób. Są też takie, które z tych ram odważnie wyskoczyły i zaproponowały coś zupełnie nowego. W tym roku mieliśmy szczęście zobaczyć kilka takich reklam. To bardzo dobra zmiana i trend, który powinien rozwijać się i nabierać pędu w najbliższych latach. Dzięki niemu banki zaczynają budować silną tożsamość swoich marek, a konsumenci zaczynają je nie tylko rozróżniać, ale też mają szansę je polubić – dodaje Małecki.

Niełatwy wybór przed głosującymi także w kategorii "Bank wrażliwy społecznie" - przedsięwzięcia wielu banków w tym zakresie mają podobny przekaz. – Jednym z najbardziej charakterystycznych działań banków z zakresu CSR są projekty dotyczące edukacji finansowej - skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, ale także do klientów indywidualnych, a nawet dzieci. Mają budować umiejętność odpowiedzialnego korzystania z produktów finansowych – tłumaczy Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który w tym roku także wspiera ranking "Złoty Bankier" w roli Patrona.

– Najważniejszym aspektem w kontekście odpowiedzialności branży finansowej jest jej siła oddziaływania poprzez decyzje o tym, jak są lokowane pieniądze z funduszy inwestycyjnych i jakie inwestycje są przez nie kredytowane. Odpowiedzialne finansowanie to jeden z najprężniej rozwijających się obszarów społecznej i środowiskowej odpowiedzialności, coraz częściej brany pod uwagę przez inwestorów – uzupełnia Strzelczak.

Zacięta walka będzie toczyła się również o pozycję lidera w kategorii "Najlepszy bank w social media" m.in. ze względu na wysiłki, jakie podejmuje się na rzecz sprawnej obsługi klienta tą drogą. – Banki, podobnie jak firmy telekomunikacyjne, bardzo dużą uwagę poświęcają komunikacji w mediach społecznościowych, utrzymując zespoły odpowiedzialne jedynie za obsługę klienta w tych kanałach. Nic dziwnego, coraz więcej klientów korzysta z mediów społecznościowych do komunikowania się z markami, a także - co ważne w przypadku banków - wysyłania skarg, bardzo często w formie publicznych postów. I właśnie szybka oraz odpowiednia reakcja na nie jest kluczowa. Klienci w social media oczekują prawie natychmiastowej reakcji całą dobę – mówi dr Jan Zając, prezes i założyciel Sotrendera, tegorocznego Patrona rankingu "Złoty Bankier" w dziedzinie social media.

Zagłosuj na najlepsze banki na www.zlotybankier.pl »

Na nieszczęście dla ocenianych, finalny wizerunek to nie tylko efekt żmudnych, codziennych starań o płynną komunikację z klientami w mediach społecznościowych, ale też, a może przede wszystkim sztuka reagowania na sytuacje kryzysowe, o których klienci pamiętają najdłużej. – Przyczynkiem do kryzysu może być awaria, błąd ludzki lub niezbyt trafny dobór kampanii reklamowej. Do mediów społecznościowych przeniosła się większość dyskusji, a tematy wzbudzające emocje odbijają się szczególnie silnym echem – tłumaczy Michał Wieczorek, content marketing specialist z Sotrendera. Jednocześnie pociesza: – Kryzysy wizerunkowe w branży nie są bardzo częste i też mniej dotkliwe niż kiedyś. Banki, jako wielkie korporacje, korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji PR, którym udaje się zapobiegać większym kryzysom wizerunkowym.

Jak wybieramy najlepszych w rankingu Złoty Bankier 2019

Wskazania internautów w połączeniu z głosami ekspertów (przy wsparciu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Nowego Marketingu i Sotrendera) pomogą wyłonić zwycięzców w kategoriach Najlepszy spot reklamowy, Bank wrażliwy społecznie i Najlepszy bank w social media.

Oprócz tego przyznamy również statuetki w kategoriach ocenianych wyłącznie przez ekspertów - Konto osobiste, Kredyt gotówkowy, Kredyt hipoteczny, Karta kredytowa oraz Innowacja Fin-Tech.

Partnerzy merytoryczni rankingu - Kantar TNS i Obserwatorium.biz - wyłonią zwycięzców w kategorii głównej - Złoty Bank - Najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem i specjalnej – Bezpieczny Bank.

Wyniki Rankingu zostaną ogłoszone na uroczystej gali, która odbędzie się 11 kwietnia 2019 r. w Warszawie. Wśród zaproszonych gości pojawią się przedstawiciele największych instytucji finansowych.

Internauci będą mogli śledzić wydarzenie za pośrednictwem transmisji online w Bankier.tv.

Wyniki 10. edycji rankingu "Złoty Bankier" zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali 11 kwietnia br. w Warszawie
Wyniki 10. edycji rankingu "Złoty Bankier" zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali 11 kwietnia br. w Warszawie (fot. Grzegorz Kawecki / Bankier.pl)

Malwina Wrotniak

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 13 marekrz

Żaden bank nie zasługuje na nagrodę. Niech zaczną uczciwie pracować na swoją reputację zamiast korzystać ze słabości państwa: przychylnych bankom sądów, które klepią bezrefleksyjnie bankowe nakazy zapłaty, UOKiK, które nic nie może i KNF które kryje bankowe machlojki.

! Odpowiedz
1 19 open_mind

Najlepszy bank to bank ziemski:
Jeśli jesteś jednym z tych, którzy są wystarczająco silni, kupuj i oszczędzaj w złocie; jeśli nie ty, twoje dzieci lub wnuki będą wdzięczne, że to zrobiłeś. Poza tym wykorzystuj banki, to znaczy trzymaj tylko wymagane minimum które pozwoli tobie na płacenie rachunków za pomocą tego banku. O bym zapomniał, Jak najdalej od długu. Instytucje finansowe wprost zatapiają i będą nas zatapiać tanim pieniądze. Nie daj się złapać na tą przynętę. Pamiętaj Bank to instytucja mająca przynosić mu krociowe zyski a nie tobie pomagać.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 23 karbinadel

Śmieszne te kategorie. Jak dla mnie "bank wrażliwy społecznie", to bank, który zajmuje się nie tym, czym powinien

! Odpowiedz
0 35 forfun

w kategorii - najlepsze opłaty - credit agricole 14zł za prowadzenie konta i 6+ za kartę. brawo :)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne