REKLAMA

Niespokojnie na Morzu Czerwonym. Huti: zaatakujemy statek każdego kraju

2023-12-19 18:59
publikacja
2023-12-19 18:59

Zaatakujemy na Morzu Czerwonym statek każdego kraju, który podejmie działania wymierzone w Jemen - oświadczył we wtorek w Kairze Mohammed Ali al-Huti, jeden z przywódców wspieranej przez Iran jemeńskiej milicji Huti, w wywiadzie dla irańskiej telewizji Al-Alam.

Niespokojnie na Morzu Czerwonym. Huti: zaatakujemy statek każdego kraju
Niespokojnie na Morzu Czerwonym. Huti: zaatakujemy statek każdego kraju
/ thetaXstock

Huti, którzy zadeklarowali poparcie dla palestyńskiej organizacji terrorystycznej Hamas, atakują dronami i rakietami statki na Morzu Czerwonym. Wypowiedź al-Hutiego to reakcja na powołanie, pod egidą USA, międzynarodowej koalicji państw, których wywiad i marynarki wojenne mają chronić jednostki handlowe na tych wodach w ramach operacji pod nazwą "Prosperity Guardian".

Każdy kraj podejmujący kroki przeciw Huti "zobaczy, że jego statki są brane na cel" - podkreślił al-Huthi, który jest członkiem Najwyższej Rady Politycznej Jemenu.

Morze Czerwone pustoszeje. Statki rezygnują z trasy przez Kanał Sueski

Czy łańcuchy dostaw po wstrząsach pandemicznych i inwazji Rosji na Ukrainę przeżyją kolejny wstrząs? Największa na świecie grupa żeglugowa Mediterranean Shipping Company poinformowała, że zmienia kurs swoich statków z daleka od Morza Czerwonego ze względu na zwiększone zagrożenie atakami. Za nią poszły kolejne. 

Ataki rebeliantów Huti na statki zmusiły nawet największe firmy frachtowe, czy takie giganty naftowe jak BP, do zmiany szlaków i zawieszenia transportu przez Morze Czerwone.

Hiszpańskie ministerstwo obrony poinformowało we wtorek, że nieznani napastnicy uprowadzili statek handlowy w pobliżu Zatoki Adeńskiej, u wybrzeży Jemenu, a hiszpański okręt wojenny ruszył na pomoc tej jednostce. Według źródeł odpowiedzialnych za bezpieczeństwo transportu morskiego porwania dokonali somalijscy piraci.

Bezkarność Huti sprawiła, że uaktywnili się somalijscy piraci, którzy w latach 2008 - 2018 stanowili główne zagrożenie na najważniejszych szlakach morskich, a teraz postanowili skorzystać z chaosu, jaki wywołały ataki jemeńskich rebeliantów - pisze Reuters.

Morze Czerwone określane jest jako „autostrada morska” łącząca Morze Śródziemne z Oceanem Indyjskim, a tym samym Europę z Azją. Każdego roku Kanał Sueski, będący kolejnym punktem wejścia i wyjścia dla statków przepływających przez Morze Czerwone, pokonuje około 20 tys. statków. (PAP)

fit/ adj/

arch.

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
alibaba85
Globalne puzzle zaczynają się sypać, bo ktoś trzęsie stołem. Imperator ze wschodu wyczuł słabość zachodu i podsyca zarzewia lokalnych konfliktów, które jak kropla wody, pomału wydrążą skałę i wydrenują zachód z resztek sił. Cała narracja o sankcjach i upadku będzie niedługo skwitowana uśmieszkiem Władymira, który miał już trzy razy Globalne puzzle zaczynają się sypać, bo ktoś trzęsie stołem. Imperator ze wschodu wyczuł słabość zachodu i podsyca zarzewia lokalnych konfliktów, które jak kropla wody, pomału wydrążą skałę i wydrenują zachód z resztek sił. Cała narracja o sankcjach i upadku będzie niedługo skwitowana uśmieszkiem Władymira, który miał już trzy razy umrzeć na raka albo zamach.
alibaba85 odpowiada (usunięty)
To podaj przynajmniej jeden, jeden jedyny przykład gdzie zachód odniósł sukces w polityce globalnej w ostatnim dziesięcioleciu?
peluquero
I w tym momencie po przymknięciu Bramy Łez, a więc transportu od ropociągu Abqaiq - Yanbu zostaje Arabii Saudyjskiej transfer z Ras Tanura przez cieśnine Ormuz. Beneficjent wysokich cen ropy jest tutaj prowodyrem ;)

Dzięki konsolidacji na naszym rynku paliwowym monopolista zależny już nie tylko od dostaw z Saudi Aramco może
I w tym momencie po przymknięciu Bramy Łez, a więc transportu od ropociągu Abqaiq - Yanbu zostaje Arabii Saudyjskiej transfer z Ras Tanura przez cieśnine Ormuz. Beneficjent wysokich cen ropy jest tutaj prowodyrem ;)

Dzięki konsolidacji na naszym rynku paliwowym monopolista zależny już nie tylko od dostaw z Saudi Aramco może mieć nie lada problemy jeśli ciężar konfliktu przesunie się w kierunku Syrii i Iraku. Wtedy ceny baryłki na świecie +20% w tydzień, a ceny paliw na rodzimych stacjach +40% w tym samym czasie. Obserwujemy.
jacekdr64
Jeżeli Chiny i Indie się włączą, to efekty będą szybkie.
lukaszslask
to teraz juz nawet Chiny i Indie musza sie wtracic,jak chca miec Klientow na ich produkty,bo my stamtad bedziemy za niedlugo potrzebowali tylko ropy,a to akurat sobie przypilnujemy,jak do kazdego tankowca damy korwete.....
obeznany
efekt burdelu w regionie, Arabia Saudyjska sobie urządziła poligon w pięknym i dumym kraju Jemenie niszcząc go do gołej ziemi -> na tej ziemi wyrosły takie patologie, które oddziaływują globalnie
prezestak
Co na to Egipt i ich budżet zasilany kanałem , co na to Chiny i ich fabryki ?
infinityhost
20 tysięcy statków - by był bliżej to bym rozpakował wszystkie
infinityhost

Alice Cooper – "No Man's Land"

".. just a little gift from me to me .. "
infinityhost
Wszystko poza komputerami i telefonami.

Powiązane: Izrael-Palestyna - wojna w Strefie Gazy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki