REKLAMA

Najlepszy trzeci kwartał w historii CD Projektu. Zyski szybują w górę

2023-11-28 17:35, akt.2023-11-28 18:03
publikacja
2023-11-28 17:35
aktualizacja
2023-11-28 18:03

CD Projekt pokazał wyniki, z których wynika, że spółka ma za sobą najlepszy trzeci kwartał w historii. Wszystko dzięki pierwszej od dłuższego czasu premierze, która miała miejsce tuż przed końcem kwartału.

Najlepszy trzeci kwartał w historii CD Projektu. Zyski szybują w górę
Najlepszy trzeci kwartał w historii CD Projektu. Zyski szybują w górę
fot. sdx15 / / Shutterstock

Grupa CD Projekt wypracowała w III kw. 2023 r. ponad 442,7 mln zł przychodów, które wzrosły o 80 proc. wobec analogicznego okresu 2022 roku i o 194 proc. w ujęciu kwartał do kwartału. Konsensus zakładał 429,8 mln zł. Zysk operacyjny zwiększył się rok do roku o 92 proc. proc. do 186 mln zł. Był też wyższy o 561 proc. kdk. Konsensus PAP Biznes zakładał, że na koniec trzeciego kwartału EBIT spółki będzie oscylował wokół 170,9 mln zł.

CD Projekt miał 283,4 mln zł zysku EBITDA - wynika z wyliczeń PAP Biznes, wobec 276,7 mln zł konsensusu. Wzrost rdr wyniósł ponad 90 proc. i 441 proc. kdk. Zysk netto wyniósł 203 mln zł, i był wyższy o 105,6 proc. rdr. oraz o 839 proc. kdk. Prognozy mówiły o ok. 159 mln zł wyniku netto.

CD Projekt

Tym samym był to najlepszy trzeci kwartał w historii spółki, ale jednocześnie po raz pierwszy CD Projekt miał w tym okresie dużą premierę. Płatny dodatek do gry „Cyberpunk 2077” pod tytułem „Widmo Wolności” został pokazany 26 września br., więc na 5 dni przed końcem kwartału.

Do tej pory CD Projekt wypuszczał swoje gry w II i IV kwartale. O tym, że premiera wydatnie przełoży się na wyniki, mówiły już informacje z początku października, gdy CD Projekt poinformował, że ciągu pierwszych dni od premiery sprzedano 3 mln kopii „Widma Wolności”, chociaż inwestorzy negatywni przyjęli koszty produkcji dodatku, które wyniosły 275 mln zł, a dodatkowo marketing pochłonął 95 mln zł.

Według najnowszego komunikatu CD Projektu w dwa miesiące od premiery "Widmo Wolności" sprzedało się w ponad 4,3 milionach egzemplarzy.

Grupa ujęła w przychodach łączną wartość sprzedaży z preorderów zebranych do dnia premiery oraz sprzedaż z pierwszych dni po premierze. Wydarzenie to przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w segmencie CD PROJEKT RED, gdzie przychody ze sprzedaży dodatku stanowiły ponad połowę, a łącznie z wartością sprzedaży gry podstawowej prawie 90 proc. ich wartości – czytamy w sprawozdaniu.

Informowano już, że amortyzacja kosztów dodatku rozpocznie się w III kw. w taki sposób, że zamortyzowane zostanie wtedy 20 proc. sumy nakładów i kolejne 20 proc. w IV kwartale 2023 r. W kolejnych latach będzie to:

  • 5% kwartalnie w trakcie 2024 r.,
  • 3,5% kwartalnie w trakcie 2025 r.,
  • 2,5% kwartalnie w trakcie 2026 r.,
  • 2% kwartalnie w latach 2027 i 2028

– wynika z raportu.

Trzeba jednak dodać, że premiera „Widma Wolności” wsparła też sprzedaż samego „Cyberpunku 2077”, która według informacji studia przekroczyła na tamten moment 25 mln sztuk w niespełna 3 lata od premiery. Dla porównania "Wiedźmin 3" osiągnął ten poziom po 4,5 roku.

„W omawianym okresie wypracowaliśmy bardzo solidne wyniki, co jest efektem udanej premiery Widma Wolności oraz świetnej sprzedaży bazowej gry Cyberpunk 2077. Marża netto segmentu CD PROJEKT RED przekroczyła 50%. Również GOG.COM ma za sobą bardzo mocny kwartał - przychody tego segmentu wzrosły w ujęciu rocznym o ponad 90%. To nasz najlepszy trzeci kwartał w historii Grupy” - podsumowuje Piotr Nielubowicz, członek zarządu  CD Projektu.

Wyniki charakteryzują się sporą dynamiką kwartalną, ale są także dużo lepsze w ujęciu rok do roku, chociaż w analogicznym okresie 2022 r. CD Projekt także odnotował rekordowy III kwartał, głównie dzięki wzrostowi zainteresowania grą z uwagi na sukces serialu "Cyberpunk: Edgerunners" na Netfliksie.

Narastająco za trzy kwartały Grupa CD Projektu wypracowała 767,7 mln zł przychodów, co przełożyło się na 281,1 mln zysku operacyjnego, 432,3 mln zł EBITDA i 289,98 mln zysku netto.

Po premierze i jej podsumowaniu na rynku pojawiło się też kilka cenotwórczych informacji. Po pierwsze zaanonsowano zmiany w najwyższym kierownictwie. Podano, że wieloletni prezes Adam Kiciński odchodzi z zarządu z końcem 2024 r., a od 2025 r. chce wejść do Rady Nadzorczej. Stanowiska CEO mają od 1 stycznia 2024 r. łącznie pełnić Adam Badowski i Michał Nowakowski jako Joint CEO.

W dodatku Michał Kiciński, założyciel i jeden z największych akcjonariuszy CD Projekt, sprzedał część swojego pakietu akcji i zszedł nieco poniżej progu 10 proc. w akcjonariacie. Sam sentyment inwestorów do spółki został poddany próbie wobec nowych rekomendacji analityków i zwrócenia uwagi na odległe kolejne premiery gier i wysokie koszty związane z ich produkcja.

Studio ogłosiło, że 5 grudnia swoją premierę będzie miał Cyberpunk 2077: Ultimate Edition. Zbiorcze wydanie gry Cyberpunk 2077 ukaże się na konsole Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC w dystrybucji cyfrowej, oraz pudełkowej. Wraz z bazową grą obejmie ono dodatek Widmo wolności, aktualizację 2.0 i zawartość dodatkową do gry.

Wyniki grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2023, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł):
3Q2023 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2023 rdr
Przychody 442,7 429,8 3,0% 80,3% 194,2% 767,9 23,2%
EBITDA 283,4 276,7 2,4% 90,4% 441,5% 432,3 31,0%
EBIT 186,2 170,9 9,0% 91,8% 575,9% 285,3 21,6%
zysk netto j.d. 202,9 159,2 27,4% 105,6% 839,4% 294,2 38,5%
marża EBITDA 64,0% 64,6% -0,54 3,39 29,23 56,30% 3,38
marża EBIT 42,1% 39,7% 2,35 2,51 23,75 37,15% -0,48
marża netto 45,8% 37,0% 8,80 5,63 31,48 38,31% 4,23

Michał Kubicki 

Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Komentarze (4)

dodaj komentarz
jas2
Choć wiadomo, że z gier pożytku nie ma, ale niech CD Projekt się rozwija bo to polska firma.
101hz
Pożytku to nie ma z takich komentarzy, gry to kawał wiedzy i pracy porównywalny do produkcji filmowej na sterydach, oderwanie od beznadziejnego i przeregulowanego świata w którym czujemy się po prostu źle. Jako programista i gracz wybitnie neguje stwierdzenie "braku pożytku".
grzegorzkubik
Czas na wzrosty i to solidne.

Powiązane: "Cyberpunk 2077" od CD Projektu

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki