REKLAMA

Na gry wydajemy więcej niż na podróże. Młodzi chcą być gamingowymi influencerami

Wojciech Boczoń2025-03-11 14:10analityk Bankier.pl
publikacja
2025-03-11 14:10

Organizacja Visa opublikowała raport na temat wydatków konsumentów m.in. na gry wideo. Wydatki na rozrywkę w branży gier urosły w ostatnim roku bardziej, niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino i teatr. W badaniu sprawdzono też zarobki influencerów branży gamingowej. Co czwarty zarabia już około 5 tys. miesięcznie i liczy na wzrost w tym roku.

Na gry wydajemy więcej niż na podróże. Młodzi chcą być gamingowymi influencerami
Na gry wydajemy więcej niż na podróże. Młodzi chcą być gamingowymi influencerami
fot. Wojciech Boczoń / / Bankier.pl

"Nowe dane Visa pokazują, że wydatki posiadaczy kart Visa na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7% w 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego. Oznacza to jednocześnie o 40% wyższe tempo wzrostu niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart Visa" - czytamy w informacji prasowej.

Analitycy zwracają uwagę, że gracze wydają więcej i dokonują większej liczby transakcji w porównaniu do przeciętnego posiadacza karty Visa w Europie. Najwięcej na gry wydają Hiszpanie, a Węgrzy dokonują średnio największej liczby transakcji.

Z badania wynika także, że rośnie wpływ influencerów na zakupy związane z grami. Co czwarty polski gracz przyznaje, że jutuberzy i streamerzy mają dla niego istotny wpływ w podejmowaniu decyzji zakupowych. Prawie połowa graczy angażuje się w działalność twórców gamingowych, na przykład oglądając ich filmy, przynajmniej raz w tygodniu.

Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Influencerem gamingowym

Z raportu Visa wynika, że już 1/5 graczy streamuje, a blisko 18 proc. udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych. Spośród osób tworzących treści, ponad 1/5 uważa się za „twórców treści gamingowych”, a więcej niż połowa rozważyłaby zostanie nimi w przyszłości. Ponadto, jak pokazuje badanie Visa – ponad 85 proc. graczy uważa, że ścieżka kariery influencera w branży gier stała w ciągu trzech ostatnich lat bardziej atrakcyjna.

Raport pokazuje, że na grach można zarabiać. Już teraz co trzeci twórca cyfrowy zarabia na swojej działalności, a kolejne 59 proc. chciałoby to robić. Najczęstszymi czynnikami generującymi dochody influencerów są: subskrypcje (44 proc.), zakupy konsumentów (41 proc.) oraz współprace z markami (41 proc.).

Niemal 1/4 z osób, które zarabiają na tworzeniu treści, otrzymuje za to wynagrodzenie przekraczające około 5 000 zł miesięcznie, a ponad 9 na 10 uważa, że ich przychody znacznie wzrosną w ciągu następnego roku.

Wyzwania dla twórców cyfrowych

Analitycy Visy wskazują, najważniejsze wyzwania dla twórców cyfrowych z branży gier. Przede wszystkim jest to dbanie o przychody, czyli regularne wpływy. Oprócz tego rozwijanie bazy odbiorców i przyjmowanie płatności od konsumentów (widzów). Z kolei ci, którzy tworzą treści, ale jeszcze na nich nie zarabiają, wymieniają wśród wyzwań m.in. wspomniane już wcześniej rozwijanie i utrzymywanie bazy odbiorców, pozyskiwanie sponsorów czy nawiązywanie współpracy z markami, zrozumienie zasad konkretnej platformy, a także tworzenie angażujących treści i zarządzanie stresem oraz radzenie sobie z techniczną stroną tworzenia treści, w tym z konfiguracją streamingu czy montażem.

Co ciekawe, 8 na 10 graczy z Polski uważa, że granie, oglądanie materiałów lub tworzenie treści związanych z gamingiem lub esportem poprawia ich umiejętności w obszarze rozwiązywania problemów. Co więcej, twórcy treści gamingowych podzielają ten pogląd – 7 na 10 z nich wskazuje, że dzięki tego typu aktywnościom doskonalą oni swoje umiejętności cyfrowe oraz w zakresie projektowania stron internetowych.

Źródło: Visa

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
blind-oln
Influencerem zostanie 1 na 50 tysięcy, reszta będzie grać w gry mieszkając w domu rodziców do 40-stki, bez żadnych przydatnych społeczeństwu umiejętności, a potem będzie płacz, że na nic nie stać.
helixo
Na szczęście jeśli wynajmią mieszkanie i nie będą płacić to prawo ich chroni więc nie mają się o co martwić i mogą grać dalej :)
bha
Może chcą choć na jakiś czas oderwać się i zapomnieć od tej otaczającej ich coraz szerzej i szerzej niestety coraz dla wielu smutniejszej, stresogennej, nerwowej, niepewnej, Wyzyskującej i żerującej latami nie tylko na ich pracy rzeczywistości!. I jak to mówią,, Wszystko jest dla ludzi oczywiście z umiarem!.
tomitomi
ucieczka od rzeczywistości - niedobre zjawisko , świadczy o degradacji społecznej i osobowej ,,,

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki