Łatwogang, Doda, Wersow, Rober Lewandowski to najpopularniejsi influencerzy w Polsce. Opublikowano właśnie nowy ranking najpopularniejszych osób w polskim internecie.


Kolejna odsłona rankingu See Bloggers i Influtool uwzględnia najpopularniejsze gwiazdy internetu w kilku kategoriach: Influencer, Osoba Publiczna, Sportowiec, Instagramer, Bloger, YouTuber oraz TikToker.
Najpopularniejszym influencerem w Polsce jest Łatwogang, który ma 3,4 mln obserwujących i wskaźnik popularności na poziomie 188 mln. Dalej na podium stoją: Mili0nerka, Prawo Marcina oraz Wersow.
W pierwszej setce znaleźli się też znani czytelnikom Bankiera Friz, czyli Karol Wiśniewski, twórca notowanej na GPW Ekipy (i prywatnie partner Wersow) z 13 milionami fanów czy Kanał Zero z 1,3 mln fanów.


Doda jest na szczycie zestawienia Osoba publiczna z 4,9 mln fanów. Za nią Anna Lewandowska, YoungLeosia, Grzegorz Dolniak, Klaudia Halejcio, Julia Wieniawa, Martyna Wojciechowska, Roksana Węgiel, Blanka Stajkow, Sandra Kubicka.
Podium na najpopularniejszego Sportowca Roku otwiera Robert Lewandowski (72,3 mln fanów), tuż za nim Iga Świątek i Sebastian Szymański.
Na Instagramie króluje Wersow (3,6 mln fanów). Tuż za nią – Natalia Tomczyk oraz Bartek Kubicki.
Stonerchef otwiera zestawienie Blogera Roku. Na kolejnych miejscach Kulinarne przygody Gatity, W poszukiwaniu, Anna gotuje oraz Moi-Mili.
Na czele rankingu Youtuberów znalazł się Książulo (1,9 mln fanów), a za nim Konopskyy, Footgol TV, AJthePolishAmerican oraz Kapek.
Dla porównania dodamy, że najpopularniejszym influencerem świata jest MrBeast. Urodzony w 1998 roku Donaldson jest właścicielem najliczniej subskrybowanego kanału na YouTube z łącznie ponad 372 milionami obserwujących (stan na 11.03.2025).
Influencerzy przebojem wdarli się do świata mediów i rozrywki
Twórcy internetowi już od wielu lat są ważną częścią nowoczesnego świata. Reklama internetowa w dużej części udała się właśnie do tych ludzi, by pomiędzy pokazywaniem swojej działalności albo codzienności zachwalali produkty i usługi firm - a sprzedaje się to świetnie. Dlatego nierzadko osoby znane dotąd z filmu, teatru, mediów czy sportu też zakładają konta w mediach społecznościowych i zasiadają przy reklamowym torcie. Reklamują nie tylko produkty marek (w tym niestety też alkohole, co dla wielu nie skończyło się w ostatnim roku dobrze), ale tworzą też własne produkty, które świetnie sprzedają się w internecie i poza nim.
Większość uczestników tego rankingu jest znana raczej młodszym użytkownikom internetu, ale nie da się ukryć, że osoby uwzględnione w tym plebiscycie to nie tylko internetowi zabawiacze tłumów, ale też biznesmeni i nierzadko już milionerzy, zarabiający na swojej twórczości ogromne pieniądze.
Jak powstaje ranking?
W badaniu przeprowadzonym przez Influtool za rok 2024 były brane pod uwagę następujące
czynniki: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubień, udostępnień
i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym
wpisem czy ilość odwiedzin bloga lub innych zewnętrznych kanałów twórcy.
W przypadku twórców wywodzących się z internetu (youtuberów, instagramerów, tiktokerów) za kluczowy czynnik przyjęto engagement per post dla wiodącego kanału twórcy.
Dla osób publicznych, sportowców i kluczowej kategorii Influencer roku - “popularity”, czyli ważoną średnią sumę polubień, komentarzy i udostępnień we wszystkich kanałach twórcy.
oprac. KWS