W kwietniu 2025 r. Polacy zarejestrowali blisko 3,2 tys. nowych samochodów chińskich marek – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. To najwyższy wynik dający blisko 7-procentowy udział w rynku nowych aut. Sprawdzamy, które „chińczyki” nad Wisłą są najtańsze i ile kosztują.


W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2025 r. do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców trafiło 10 260 nowych aut rodem z Chin. To już teraz o ponad 1,2 tys. egzemplarzy więcej niż w całym – najlepszym dotąd – 2024 r.
W samym kwietniu Polacy zarejestrowali 3181 aut chińskich marek – o 11 proc. więcej niż w marcu, podczas gdy cały rynek zaliczył obniżkę o 11 proc. Udział chińskich modeli w rynku wzrósł tym samym do 6,8 proc.
Wzrost liczby rejestracji wiąże się m.in. z rozwojem portfolio chińskich marek, które w Polsce oferują już ponad 40 modeli. W ostatnich tygodniach do polskich salonów wjechało kilka kolejnych. Kolejne debiuty zaplanowane zostały na nadchodzące miesiące.
Na czele pozostają cieszące się wciąż największą popularnością modele produkowane przez MG, które w kwietniu były rejestrowane 1175 razy. Choć wciąż było ich więcej niż kolejnych w zestawieniu aut z logo Omody (565 szt.) i Jaecoo (464 szt.), to kwiecień przyniósł spadek liczby rejestracji (-5,8 proc. m/m). W ujęciu rocznym aut z logo MG przybyło jednak ponad dwukrotnie więcej.
|
Rejestracje chińskich aut w kwietniu 2025 r. – najpopularniejsze modele |
||
|---|---|---|
|
Lp. |
Marka |
Liczba rejestracji |
|
1. |
MG |
1175 |
|
2. |
Omoda |
565 |
|
3. |
Jaecoo |
464 |
|
4. |
BAIC |
404 |
|
5. |
BYD |
324 |
|
6. |
Leapmotor |
167 |
|
7. |
Forthing |
72 |
|
8. |
DFSK |
6 |
|
9. |
Xpeng |
2 |
|
10. |
JAC |
1 |
|
Źródło: Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców |
||
Wśród modeli dominuje mg hs (600 szt. w kwietniu 2025) oraz omoda 5 (565 szt.) – jedyne chińskie modele, które stale plasują się wśród dwudziestu najpopularniejszych nowych aut w Polsce.
Auta rodem z Chin częściej trafiają w ręce polskich klientów indywidualnych. Biorąc pod uwagę wyłącznie kwiecień, aż trzy modele znalazły się w czołowej dziesiątce. To mg hs (370 szt. i 6. miejsce), mg zs (347 szt. i 8. miejsce) oraz omoda 5 (337 szt. i 9. miejsce).
Do bazy CEPiK coraz częściej trafiają jednak również auta takich marek jak: BAIC, BYD, Leapmotor czy Forthing. Do świadomości klientów zaczynają się przebijać i marki debiutujące na polskim rynku: DFSK, Xpeng czy JAC.
Cztery modele za mniej niż 100 tys. zł
Jedynie cztery chińskie auta można kupić obecnie za mniej niż 100 tys. zł. Najmniej w dalszym ciągu trzeba wydać, by stać się właścicielem mg3. O 6 tys. zł więcej należy zapłacić za nieco większego przedstawiciela portfolio MG – model zs.
Mając mniej niż 100 tys. zł z salonu można wyjechać także produkowanym przez BAIC Motor modelem beijing 3 oraz najtańszym chińskim elektrykiem – leapmotor t03.
|
Ceny chińskich samochodów osobowych |
|
|---|---|
|
Model |
Najniższa cena katalogowa [w zł] |
|
MG3 |
73 500 |
|
MG ZS |
79 800 |
|
BAIC Beijing 3 |
84 900 |
|
Leapmotor T03 |
86 600 |
|
Omoda 5 |
115 500 |
|
MG4 |
117 500 |
|
MG HS |
117 900 |
|
BAIC Beijing 5 |
127 900 |
|
Forthing T-5 |
129 900 |
|
BYD ATTO 2 |
129 900 |
|
Jaecoo 7 |
135 700 |
|
DFSK FX600 |
139 900 |
|
Źródło: Bankier.pl na podstawie cenników producentów (stan na 20 maja 2025) |
|
Na mniej niż 150 tys. zł, a więc poniżej ceny będącej granicą segmentu premium, opiewają ceny katalogowe takich modeli jak: omoda 5, baic Beijing 5, mg4, mg hs, forthing t-5, byd atto 2, jaecoo 7, dfsk fx600 oraz pick-upa foton g7.
Chińscy producenci aut z reguły płyną z prądem i oferują w Polsce najpopularniejsze SUV-y i crossovery. W portfolio marek z Państwa Środka nie brakuje jednak nadwozi odstawionych w Europie do lamusa, czyli minivanów (maxus euniq 5, maxus mifa 9, forthing u-tour) oraz zdecydowanie mniej popularnych niż jeszcze kilkanaście lat temu sedanów (m.in. nio et5 i nio et7).
MKZ





















































