REKLAMA

Magia Dakaru [Podcast]

Marcin Bołtryk2021-05-22 06:00redaktor
publikacja
2021-05-22 06:00
Magia Dakaru [Podcast]
Magia Dakaru [Podcast]
/ Puls Biznesu

Samozaparcie, pasja i ciężka praca. To przepis na Dakar. Nie na wygranie. Na dojechanie do mety. Potrzebne będą też pieniądze. Bardzo duże pieniądze.

Trasa 42. edycji Dakaru (2019 r.) liczyła prawie 8 tys. km (z czego 5 tys. km wiodło odcinkami specjalnymi). Na 335 załóg do mety dojechało niewiele ponad 180. Po tym względem 42. Rajd Dakar nie różnił się specjalnie od poprzednich. Zawsze ekstremalnie długa trasa i zawsze do mety dojeżdża połowa zawodników. Ten najtrudniejszy na świecie rajd jest też wyjątkowo niebezpieczny. Według obliczeń agencji AFP w organizowanej od 1979 r. imprezie zginęły 54 osoby. Nie przeszkadza to kilku setkom śmiałków stawać co roku na mecie tego rajdu. 80 proc. zawodników to amatorzy, chcący stawić czoła nie tyle innym zawodnikom, ile samemu Dakarowi.

Skąd bierze się wyjątkowość tej imprezy? Opowie o tym z Grzegorz Gac, polski przedstawiciel organizatorów Rajdu Dakar. Dodaje szczyptę historii i ciekawą opowieść o wielodniowym zagubieniu na pustyni i roli amatorów w utrzymaniu ducha Dakaru.

O zaskoczeniu i wysokich prędkościach w nieznanym terenie mówi Jakub Przygoński, nasz doskonały kierowca rajdowy, który w minionym roku zakończył ten rajd na czwartej pozycji. To poważne ściganie za bardzo poważne pieniądze. Tam, gdzie pieniądze, musi się pojawić i zarządzanie. O przeniesieniu świata biznesu do świata rajdów rozmawiamy z Michałem Cebulą, współtwórcą, współwłaścicielem i wiceprezesem holdingu inwestycyjnego HRE Investments, a także kierowcą: to drugi wicemistrz Polski w terenowych rajdach samochodów. Będzie też o jego planach startu w Dakarze.

O drogę do tego rajdu pytam też Rafała Martona, wielokrotnego uczestnika Dakaru, obecnie pilota rajdowego zespołu Energylandia Rally Team. Radzi mi, od czego zacząć przygodę z Dakarem i nakreśla budżet, jaki powinienem na ten cel zorganizować.

Serdecznie zapraszam!

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Źródło:
Marcin Bołtryk
Marcin Bołtryk
redaktor

Rocznik 1975. Absolwent dziennikarstwa na UW. W "Pulsie Biznesu" pracuję od 1998 r. Od początku związany jestem z tematami motoryzacyjnymi i transportowymi. Od 1999 r. prowadzę czwartkową sekcję Transport i logistyka. Zaczynałem od artykułów poświęconych firmom z branży logistycznej i transportowej, by szybko zdać sobie sprawę, że w tematykę tę łatwo da się wpisać moje prywatne zainteresowania - motoryzację. Od 1999 r. regularnie publikuję więc teksty o samochodach. Z zainteresowaniem przyglądam się kierunkom, w których rozwija się rynek. Z nostalgią wspominam minione czasy. Powoli dopada mnie kryzys wieku średniego.

Tematy
Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Podcast

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki