MCI: start-upy owszem, ale nie B2C
MCI Management prostuje naszą informację na temat swojej strategii, opublikowaną na podstawie wypowiedzi prezesa MCI Tomasza Czechowicza podczas panelu dyskusyjnego (Komputer Expo 2002). Zdaniem przedstawicieli funduszu "wypowiedź zacytowana w BiznesNecie była skrótem nie oddającym pełnego kontekstu". Oficjalne stanowisko funduszu wygląda następująco:
"Wypowiedz dotycząca inwestowania w start-upy dotyczyła inwestycji w nowe projekty z sektora B2C (...) i taką strategie inwestycyjną MCI ogłosiło w drugim kwartale 2001. Wynika ona z dwóch przyczyn:
a) nie widzimy atrakcyjnych obszarów, które obecnie nie byłyby zagospodarowane w sektorze B2C;
b) po drugie inwestycje start-upowe w sektorze B2C są związane z wysokim ryzykiem, którego aktualnie nie chcemy ponosić.
Jesteśmy natomiast zainteresowani start-upowymi inwestycjami w obszarach: MobileCommerce, Content Syndication, B2B , Infrastruktura internetowa, Konsulting internetowy. Obecnie bardzo atrakcyjny obszar stanowią inwestycje restrukturyzacyjne sprowadzające się do doinwestowania firm już działających i zajmujących silną pozycje w swoich sektorach i wsparcia zarządów tych spółek w poprawie zarządzania/operacji i korekt strategii."
opr. Łukasz Dec